Polskie fintechy – Comfino, będące częścią grupy Comperia.pl, oraz PragmaGO – ogłosiły współpracę, w efekcie której oferta Comfino zostanie poszerzona o rozwiązanie Buy Now, Pay Later (BNPL) dla rynku B2B, podały spółki.
„Konsumenci często korzystają z płatności odroczonych pod wpływem chwilowej potrzeby czy impulsu. Dla przedsiębiorców to coś więcej – to stały dostęp do środków na zakup towaru, dzięki czemu mogą bez przeszkód realizować kolejne zlecenia i unikać przestojów. Dzięki BNPL firmy mogą kupować więcej, np. w promocyjnych cenach, co z kolei pozwala na utrzymanie wyższej marży” – powiedziała wiceprezes PragmaGO Danuta Czapeczko, cytowana w komunikacie.
Usługa oferowana przez PragmaGO w ramach bramki płatniczej Comfino obejmuje finansowanie zakupu do 100 000 zł. Klient ma możliwość odroczenia płatności na okres od 14 do 60 dni. Zaletą dla kupujących jest również brak zbędnych formalności – umowa podpisywana jest za pośrednictwem SMS-a.
„Płatności odroczone dla klientów biznesowych to innowacyjne rozwiązanie, które daje szereg korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Więcej dostępnych opcji finansowania zakupów to w konsekwencji większa konwersja i większa wartość koszyka dla sklepów. Z kolei dostosowanie płatności poprzez bramkę Comfino do punktów stacjonarnych pozwala przedsiębiorcom skorzystać z metody BNPL przy kasie w sklepie” – dodał członek zarządu Comperia.pl, odpowiedzialny za wdrożenie Comfino Paweł Szukalski.
Grupa Comperia.pl to działający od 2007 roku fintech, którego misją jest dostarczanie dopasowanych rozwiązań finansowych i ubezpieczeniowych. Spółka notowana jest na rynku głównym GPW.
PragmaGO jest jedną z największych niebankowych instytucji finansowych na polskim rynku współpracującą z mikro-, małymi i średnimi przedsiębiorcami. W 2021 r. spółkę przejął Polish Enterprise Funds SCA.
Źródło: ISBnews