Budimex zawarł z Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) aneksy do 7 umów, podała spółka. Przedmiotem aneksów jest zwiększenie maksymalnego limitu waloryzacji dla robót kontraktowych z 5% do 10% zaakceptowanej kwoty kontraktowej.
Aneksy dotyczą następujących kontraktów:
1. „Budowa autostrady A18 Olszyna – Golnice (przebudowa jezdni południowej) odc. 3 od km 33+760 do km 50+000”,
2. „Projekt i budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Płońsk – Czosnów Odcinek III od węzła 'Modlin’ (z węzłem) do węzła 'Czosnów’ (bez węzła)”,
3. „Zaprojektowanie i budowa drogi S11 Koszalin – Szczecinek, odc. W. Koszalin Zachód (bez węzła) – w. Bobolice. Odcinek 1. Węzeł Koszalin Zachód – węzeł Zegrze Pomorskie (z węzłem)”,
4. „Budowa obwodnicy Smolajn w ciągu drogi krajowej nr 51”,
5. „Budowa drogi S1 Pyrzowice – Kosztowy, odc. Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (przebudowa DK 1)”,
6. „Budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy”,
7. „Projekt i budowa drogi ekspresowej S-61 Obwodnica Augustowa – granica państwa, odcinek: koniec obw. Suwałk – Budzisko z obw. Szypliszek”
„Zgodnie z postanowieniami tych aneksów, kwoty płatne wykonawcy za roboty budowlane wykonane po dniu 24.02.2022 r. będą korygowane dla oddania wzrostów lub spadków cen w oparciu o określone aneksami wskaźniki cen wyrobów publikowane przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, do momentu aż zwiększone albo zmniejszone w ten sposób wynagrodzenie osiągnie nowy limit waloryzacji wynoszący 10% zaakceptowanej kwoty kontraktowej netto, przy dotychczasowej waloryzacji do limitu wynoszącego 5% zaakceptowanej kwoty kontraktowej” – wyjaśniono w komunikacie.
W lipcu spółka informowała o podpisaniu analogicznych aneksów dla 11 inwestycji.
Wtedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała pierwsze aneksy waloryzacyjne dot. kontraktów na realizację inwestycji drogowych. W sumie było to 29 aneksów z czterema wykonawcami z największą liczbą obecnie podpisanych umów (Budimex, Strabag, Mirbud i Porr).
24 maja br. Rada Ministrów podjęła decyzję o zwiększeniu limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o 2,6 mld zł oraz Programu budowy 100 obwodnic o 115 mln zł. Decyzja obejmuje też podniesienie do 10% limitu waloryzacji dla kontraktów, dla których dotąd był on na niższym poziomie.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2021 r. miał 7,91 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews