Przeszło 46% Polaków nie zrezygnowała z jazdy rowerem zimą, wynika z badania wykonanego przez agencję badawczą SW Research na zlecenie spółki Dadelo. Za tym wynikiem przemawiają również wyniki sprzedażowe Centrum Rowerowego, które w I kw. 2020 r. zanotował wzrost zainteresowania o 124% r/r.
„Rowery na stałe wpisały się w codziennie życie Polaków. Z roku na rok widzimy ich rosnącą popularność także zimą. Sprzedaż rowerów w Centrum Rowerowym w I kwartale 2020 wzrosła aż o 124% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku. To pokazuje nam, jaka rewolucja nastąpiła w podejściu Polaków do rowerów i zimowego uprawiania sportów” – powiedział dyrektor handlowy Dadelo Jacek Zieziulewicz, cytowany w komunikacie.
Największą popularnością cieszyły się rowery miejskie. W I kwartale 2020 r. zanotowały wyniki sprzedaży o 300% większe niż w sezonie zimowym w 2019 roku. Coraz większą popularnością cieszą się także rowery trekkingowe, których wzrost wyniósł ponad 185%, podkreślono.
„W badaniu przeprowadzonym we współpracy z SW Research poproszono uczestników o wskazanie dwóch najważniejszych powodów zimowej aktywności. Prawie połowa ankietowanych (48,8%) uznała, że motywacją do jazdy rowerem zimą jest chęć uprawiania sportu oraz dbanie o zdrowie i odporność. Ponad 30% uważa, że to coraz cieplejsze zimy oraz atrakcyjna oferta sprzętu, ale również akcesoriów zachęca do aktywności na zewnątrz. Pogoda jest ważnym czynnikiem dla osób powyżej 35. roku życia, a dostępność produktów dla młodszych w wieku 25-34 lat. Jest to także, bez względu na porę roku, rozwiązanie przyjazne środowisku. Ten aspekt został uznany za ważny przez 20% uczestników ankiety. Duży wpływ na podejście Polaków do zimowych aktywności miała także pandemia. Prawie co trzecia osoba wskazała, że zwiększona aktywność rowerzystów spowodowana jest względami bezpieczeństwa i niechęcią do korzystania z komunikacji miejskiej” – czytamy dalej.
Ponad połowa Polaków w chłodne i mroźne dni woli uprawiać sport w zamkniętym pomieszczeniu. Na takie ćwiczenia decydują się częściej kobiety (57,7%) niż mężczyźni (38,2%). Analogicznie to panowie zazwyczaj wybierają aktywności na zewnątrz. W trakcie badania 16,4% respondentów odpowiedziało, że nie uprawia żadnego sportu niezależnie od pory roku.
Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2021 roku przez agencję badawczą SW Research na zlecenie spółki Dadelo, zarządzającej centrumrowerowe, na reprezentatywnej próbie 1 000 Polaków.
Dadelo zostało przejęte w 2017 roku przez notowaną na GPW spółkę Oponeo. Spółka prowadzi sprzedaż online przez sklep internetowy działający pod marką centrumrowerowe.pl. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w grudniu 2020 r.
Źródło: ISBnews