DataWalk zapowiada rekordowy wzrost przychodów, a bieżąca wartość lejka handlowego Grupy DataWalk sięga łącznie 14 mln USD, podała spółka.
„Od początku roku DataWalk zawarł już kilka znaczących kontraktów, które w minimalnym stopniu znalazły odzwierciedlenie w przychodach I kw. – mimo to wzrosły one w stosunku do I kw. ubiegłego roku aż sześciokrotnie” – czytamy w komunikacie.
Spółka podała po raz pierwszy wskaźniki wyprzedzające dla szybko rosnących przychodów, czyli wartości zagregowanych projektów handlowych prowadzonych w regionie EMEA i Ameryce Północnej, zaznaczono w informacji.
„Skalę osiągnięć spółki w 2019 i na początku tego roku oddaje najlepiej to, w jakim stopniu pipeline wzrósł w tym okresie. Według zaprezentowanych przez spółkę danych, w ciągu ostatnich 18 miesięcy wartość lejka sprzedażowego wzrosła około siedmiokrotnie. Spółka poinformowała również w komentarzach finansowych, że większość przychodów z kontraktów podpisywanych w ostatnich miesiącach należy spodziewać się w kolejnych kwartałach, co wynika ze specyfiki realizowanych projektów oraz sposobu księgowania przychodów” – czytamy w komunikacie.
Rozpoczynając od przełomu roku, DataWalk sfinalizował międzynarodowe projekty z północnoamerykańską instytucją wywiadowczą, południowoafrykańską prywatną policją, a na rodzimym rynku rozpoczął współpracę z PKN Orlen oraz zawarł umowę na realizację projektu związanego z pandemią COVID-19, odnotowując na poziomie Grupy wzrost przychodów w pierwszym kwartale o 600%, podano także.
„Na obecnym etapie naszego rozwoju, czyli początku komercjalizacji naszego jedynego produktu, kluczowe dla nas są: zdobywane światowe referencje oraz dynamika przychodów. Do tej pory mogliśmy mówić głównie o tym pierwszym, dzisiaj zaczynamy również pokazywać twarde dane finansowe, konsekwentnie realizując naszą strategię” – powiedział członek zarządu Sergiusz Borysławski, cytowany w komunikacie.
Jakkolwiek koszty Grupy DataWalk kontynuują dynamikę wzrostową, to zgodnie ze strategią wzrost kosztów jest znacznie wolniejszy niż wzrost przychodów, pomimo zwiększenia intensywności działań na rynkach międzynarodowych. W związku z tym grupa utrzymuje podobny poziom straty, jak w pierwszym kwartale 2019 roku, zaznaczono także.
„Nasz model biznesowy pozwala uzyskiwać ponad 80% marży na sprzedaży licencji – w końcu każdy klient korzysta z dokładnie tego samego produktu. Nie jest naszym celem szybkie uzyskanie rentowności teraz, kiedy perspektywy handlowe wyglądają obiecująco, a z rynku czujemy ogromne ssanie. Nadchodzi czas maksymalizowania dynamiki rozwoju i skalowania biznesu” – podsumował Borysławski.
Datawalk odnotował 3,45 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2020 r. wobec 3,43 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1,26 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 0,18 mln zł rok wcześniej.
DataWalk (dawniej PiLab) to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews