DataWalk opiera swój optymizm na przyszłość na wskaźnikach wyprzedzających swojego biznesu, w szczególności takich, jak: dojrzały lejek sprzedażowy, czy realizowane 9 projektów (przekraczających 1 mln USD każdy) z łącznym potencjałem na 28 mln USD, poinformował CFO spółki Łukasz Socha.
„Nasz optymizm i patrzenie z podniesioną głową w przyszłość wynika z analizy wskaźników wyprzedzających: wartość lejka zakwalifikowanego wzrosła w przeciągu ostatnich kilku miesięcy z 40 mln do 50 mln USD, mediana prospektu sprzedażowego zakwalifikowanego wzrosła o ponad 50% z 300 tys. USD do 700 tys. USD. Wartość lejka sprzedażowego [jest] na poziomie, na którym projekt jest zarządzany przez siły sprzedażowe i wspomagane przez marketing, ale również pre-sales. Zespół SI, naszych inżynierów, naszych analityków danych – w tym momencie praktycznie 70% zasobów firmy pracuje nad rozwojem danego projektu sprzedażowego. To bardziej dojrzały lejek sprzedaży – jego wartość wzrosła z 20 mln USD na 36 mln USD. […] 12 miesięcy temu dojrzała wartość lejka stanowiła tylko 50% [całości jego wartości], dzisiaj to jest ponad 70%. No i [mamy] 9 projektów przekraczających 1 mln USD każdy. Czy my jesteśmy w stanie w przeciągu jednego kwartału przyciągnąć czterech klientów po 1 mln USD? Jest to założenie optymistyczne, aczkolwiek nie niemożliwe” – powiedział Socha podczas wideokonferencji.
Dodał, że łączna wartość tych 9 projektów sprzedażowych (wartość inicjalna każdego wynosi powyżej 1 mln USD) to potencjał 28 mln USD. Jednocześnie dla spółki klient rzędu 1 mln USD to krok pośredni w uzyskaniu partnera, któremu DataWalk jest w stanie sprzedać licencję klasy Enterprise o wartości między 5 a 6 mln USD, podkreślił CFO.
„W związku z czym wskaźniki wyprzedzające […] i ich dynamika potwierdzają zasadność obranej strategii go-to-market” – zaznaczył Socha.
Wskazał ponadto, że aktywa obrotowe spółki na poziomie ponad 30 mln zł pozwalają z optymizmem patrzeć na kolejne kwartały. Niemniej brak dużych środków finansowych na marketing istotnie wydłuża procesy sprzedażowe i odciska piętno na bieżące wyniki, stwierdził Socha.
DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews