Dla Esotiq & Henderson celem jest optymalizacja sieci salonów sprzedaży, a usprawnianie systemu alokacji będzie widoczne w I kw. 2025 r., podała spółka. Analiza potencjału poszczególnych lokalizacji umożliwiła wypracowanie strategii działania dla utrzymania jedynie wysoko rentownych punktów sprzedaży.
Spółka jest w procesie pozyskiwania nowych lokalizacji, jednak nowe punkty sprzedaży muszą zapewniać wysoką rentowność, podano.
„Prowadzone działania optymalizacyjne koncentrują się na budowaniu jakości działania sieci. Zamknięcia wybranych punktów są intencjonalnym działaniem spółki. Selektywne podejście do przejęć salonów i pozyskiwania nowych lokalizacji, aby zapewniały wysoką rentowność. Usprawnianie systemu alokacji, które będzie widoczne w I kw. 2025 zbuduje jeszcze większą synergię zarządzania powierzchnią i zapasem. W kolejnych okresach spółka będzie rozwijać nowy model biznesowy franczyzy depozytowej Esotiq Micro zaprojektowany dla mniejszych miast” – podała spółka w prezentacji dla inwestorów.
Spółka powtórzyła, że roczne trendy sprzedaży wskazują na wysokie wyniki sprzedaży w II poł. 2024, w szczególności w IV kw. 2024, a tradycyjny wzrost popytu połączony z aktywnością spółki w zakresie promocji stwarza szanse na generowanie satysfakcjonującej sprzedaży.
„W II poł. 2024 spółka wprowadza do sprzedaży pierwszą kolekcję linii Esotiq BlooVII, dedykowaną młodszej klientce. Niższy poziom cenowy, atrakcyjny i świeży design ma umożliwić spółce zdobycie nowych klientów” – podano także.
„W II poł. 2024 spółka zabezpieczyła się na wypadek opóźnień w kolejnych dostawach. Wartość i ilość przygotowanego stoku dają gwarancję bezpieczeństwa towarowego. Struktura stoku towarowego jest sprzyjająca – po odsprzedaży starszych kolekcji, w stoku przeważa nowa, wysokomarżowa kolekcja. Na sferze popytowej zauważamy wyjątkową wrażliwość na cenę – dzięki doświadczeniu i dobrym parametrom zakupowym marże Esotiq umożliwiają oferowanie klientkom towaru w atrakcyjnych cenach”- czytamy dalej.
Główne cele spółki to: kontynuacja wzrostu sprzedaży przy jednoczesnym wzroście marży wartościowej brutto; przyspieszenie rotacji towaru w sieci sprzedaży oraz optymalizacja jego jakości handlowej; wdrożenie nowych linii produktowych dla poszerzenia oferty; rozwój powierzchni handlowej poprzez nowy model franczyzy depozytowej Esotiq Micro (PL) oraz sklepy partnerskie (poza granicami PL); dynamiczny rozwój kanału sprzedaży online poprzez platformy własne oraz marketplaces oraz wdrożenie strategii marketingowej skierowanej na pozyskanie szerszej grupy klientów i dalszy wzrost rozpoznawalności marki, czytamy dalej w prezentacji.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews