Glovo uruchomiło „Glovo Local” – program dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) z branży detalicznej i restauracyjnej dla sprzedaży produktów online, podała spółka. Glovo planuje wprowadzenie ponad 250 000 małych lokalnych firm do internetu przed końcem 2023 r.
„Tylko 20% sprzedawców na całym świecie prowadzi działalność w Internecie, co podkreśla pilną potrzebę znalezienia dróg do cyfryzacji. Ponad 100 000 firm, z którymi współpracujemy na całym świecie, to małe lokalne przedsiębiorstwa. Wzrost kosztów utrzymania bardzo się na nich odbija. Celem Glovo jest wprowadzenie ponad 250 000 małych lokalnych firm do internetu przed końcem 2023 roku. Jesteśmy świadomi roli, jaką odgrywamy w pomaganiu tym firmom w rozwoju, a dzięki Glovo Local stawiamy je na czele i w centrum naszej strategii, podwajając wysiłki technologiczne i operacyjne, by dać im jeszcze lepsze rozwiązania. Dzięki narzędziom dostępnym w Glovo Local możemy pomóc im dotrzeć do większej liczby klientów, przyspieszając ich drogę do rozwoju i trwałej rentowności. W ten sposób zapewniamy rozwój przedsiębiorczości i pobudzamy lokalną gospodarkę. Program Glovo Local i wszystkie jego nowe możliwości technologiczne został opracowany z myślą o jednym celu – pomóc tym firmom nie tylko poradzić sobie z obecnymi zawirowaniami gospodarczymi, ale wyjść z 'trybu przetrwania’ i doprowadzić do rozkwitu” – powiedział dyrektor zarządzający w dziale Partnerzy i marki Rodrigo Alier, cytowany w komunikacie.
Program wystartował na wszystkich rynkach, na których obecne jest Glovo.
Program zapewni właścicielom dodatkowe możliwości marketingowe i reklamowe, co pozwoli zwiększyć widoczność sklepu lub restauracji oraz zdobyć nowych klientów, którzy preferują zamówienia online, podano także.
Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Glovo działa w 1 300 miastach w Europie Południowej, Azji Środkowej i Afryce. w 25 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Glovo zatrudnia obecnie niemal 1 600 osób na całym świecie w tym niemal 900 pracowników w Barcelonie. Obecnie więcej niż 50 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.
Źródło: ISBnews