InPost udostępnił ponad 9 000 swoich Paczkomatów sieci sklepów IKEA, podała spółka. Do Paczkomatów klienci mogą zamawiać produkty, które mieszczą się w paczkach o maksymalnych wymiarach do 56/36/38cm i o wadze do 24 kg. Nowa metoda dostawy będzie dostępna dla około 4 000 artykułów z oferty IKEA.
„Jestem przekonany, że klienci IKEA bardzo szybko polubią korzystanie z nowej opcji dostawy do Paczkomatów InPost. Sieć 9 000 lokalizacji sprawia, że teraz oferta IKEA będzie łatwo dostępna dla znacznie szerszej grupy konsumentów – bez konieczności wychodzenia z domu” – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska, cytowany w komunikacie.
Kalkulator śladu węglowego wskazuje, że gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu były zastąpione dostawą do Paczkomatu, redukcja emisji CO2 sięgnęłaby nawet 75%. Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO2 do atmosfery na każdą przesyłkę, przypomniano.
„Dzięki podjęciu współpracy z InPost nasi klienci otrzymują wygodny sposób dostawy produktów. Mogą odbierać je z Paczkomatów w dowolnym momencie, przez całą dobę, z zachowaniem sanitarnych rygorów, co jest szczególnie istotne w dobie pandemii koronawirusa. Przygotowując się do uruchomienia usługi, jeszcze dokładniej dopasowaliśmy rozmiary opakowań do wielkości zamówienia. W ten sposób minimalizujemy zużycie papieru i optymalnie wykorzystujemy przestrzeń w transporcie przesyłek. Ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko jest dla nas niezwykle istotne, dlatego też zależy nam, aby wprowadzane usługi przyczyniły się do osiągnięcia przez nas celów założonych w Strategii People and Planet Positive i neutralności klimatycznej do 2030 roku” – dodał Country Customer Experience Manager w IKEA Andrzej Sadecki.
InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. Firma oferuje usługi kurierskie oraz dostawy za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci Paczkomatów InPost dla klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych, w tym kompleksowe usługi dedykowane branży e-commerce.
Źródło: ISBnews
Doskonałe info, zwłaszcza przed świętami. W tym roku będą zupełnie inne niż zawsze, więc większość prezentów zamierzam nadać przez paczkomat właśnie, a jeśli jeszcze można więcej do niego zamówić, to wprost idealnie.