Grupa InPost uruchomiła nowe połączenie, dzięki któremu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać międzykrajowe przesyłki za pośrednictwem sieci InPost, podała spółka. Obecnie usługa dostępna jest tylko dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów prywatnych.
„Stworzyliśmy 'most’ łączący Hiszpanię i Włochy. Nasze możliwości logistyczne i rozbudowana sieć maszyn Paczkomat oraz punktów PUDO pozwoliła utworzyć nowy szlak bezpośredniej wysyłki. Dzięki temu ułatwieniu, promujemy też handel e-commerce między obydwoma krajami” – powiedział dyrektor generalny Europy Południowej Grupy InPost Nicola D’Elia, cytowany w komunikacie.
„Ekspansja międzynarodowa to główny kierunek rozwoju InPost. Intensywnie rozwijamy się na 9 europejskich rynkach.Tworząc tak wielką i złożoną sieć, oczywistym priorytetem jest jej połączenie. Naszym celem na przyszłość jest połączenie wszystkich rynków i zbudowanie jednego, spójnego systemu logistycznego, który jeszcze bardziej ułatwi i przyspieszy dostawy paczek naszych klientów” – dodał prezes i założyciel InPost Rafał Brzoska.
Grupa InPost jest obecna w 9 krajach, w których dysponuje ponad 60 tys. pkt odbioru i nadania. Dotychczas crossborder był dostępny tylko między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu. Teraz powstał nowy, międzynarodowy szlak – umożliwiający wysyłkę między siecią ponad 6.000 punktów w Hiszpanii i ponad 5.000 we Włoszech, podano.
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews