Maciej Lasoń objął regionalne stanowisko w Unilever i będzie kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym łącznie 27 krajów Europy w tym kraje nordyckie, Austrię, Szwajcarię, Grecję, Ukrainę, Węgry, pozostanie także odpowiedzialny za komunikację w Polsce, podała spółka.
Utworzenie nowego regionalnego stanowiska jest skutkiem ostatniej reorganizacji w Unilever oraz podziału rynków na kilka kategorii. W ramach tej zmiany Polska została uznana za jeden z sześciu najważniejszych dla firmy rynków w Europie, obok Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii czy Włoch, podano.
„Europa się zmienia, a wraz z nią sposób, w jaki komunikują się globalne firmy. Coraz większa integracja oznacza centralizację działań i poszukiwanie synergii na poziomie regionalnym – to kierunek, który obserwujemy od dawna. Nie jest więc zaskoczeniem, że komunikacja koncentruje się w wybranych hubach. Fakt, że to właśnie Polska staje się jednym z nich to sygnał rosnącego znaczenia, naszego rynku na mapie Europy” – powiedział communications and corporate affairs sirector, Poland and Europe 1UL w Unilever Maciej Lasoń, cytowany w komunikacie.
Lasoń dołączył do Unilever w 2018 roku, dołączając do zespołu zarządzającego Unilever Polska. Trzy lata później objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w regionie East Europe obejmującym m.in. Grecję, Rumunię, Węgry, Czechy i Słowację oraz Polskę. Odpowiadał za kompleksowe prowadzenie komunikacji korporacyjnej, issue managementu i komunikacji kryzysowej, a także komunikację wewnętrzną oraz za całość komunikacji z zakresu sustainability. W nowej roli zakres jego odpowiedzialności zostanie docelowo rozszerzony na 27 krajów Europy – w tym kraje nordyckie, Austrię, Szwajcarię, Grecję, Ukrainę, Węgry. Pozostanie również odpowiedzialny za komunikację w Polsce, wymieniono w informacji.
Unilever – jeden z największych światowych graczy rynku FMCG – jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Nutrition i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro.
Źródło: ISBnews