Morele rozpoczęło proces pozyskania nowego inwestora finansowego, który wesprze dalsze plany wzrostu, poinformowała spółka.
„Udany rebranding, transformacja w kierunku 'multiwertykalnej’ oferty produktowej, dynamiczny rozwój platformy marketplace, zwiększanie sprzedaży marek własnych oraz bardzo dobre wyniki finansowe. Firma Morele, będąca jednym z czołowych graczy na polskim rynku e-commerce, rozpoczęła proces pozyskania nowego inwestora finansowego, który wesprze jej dalsze plany wzrostu” – czytamy w komunikacie.
Pozyskane środki Morele chce przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie rozpoznawalności marki, akwizycję nowych klientów oraz inwestycje w technologię, dodano w informacji.
Firma Morele, posiadająca 1,5% udziału w całym polskim rynku e-commerce, ostatni rok fiskalny zakończony w marcu 2021 r., zamknęła z GMV (obrót na platformie) na poziomie 1,3 mld zł (wzrost o około 30% r/r) oraz wynikiem EBITDA w wysokości ponad 50 mln zł, podano także.
„W bieżącym roku spółka planuje przyspieszyć tempo wzrostu. Kluczowym elementem budującym potencjał wzrostu w przyszłości jest przekształcenie naszego sklepu z elektroniką użytkową w 'multiwertykalną’ platformę, na której oferta produktowa znacznie wychodzi poza te obszary, z którymi do tej pory była kojarzona nasza firma. Ponadto, swoją działalność opieramy na modelu hybrydowym, który łączy tradycyjny sklep internetowy z platformą Marketplace i umożliwia klientom zakupy od różnych sprzedawców w jednym miejscu” – powiedział CEO i współzałożyciel Morele Michał Pawlik, cytowany w komunikacie.
Morele w ciągu najbliższych 5 lat chce znaleźć się w TOP3 polskiego rynku e-commerce. Zdaniem Pawlika uda się to osiągnąć m.in. poprzez koncentrację na ułatwieniu klientom znalezienia odpowiedzi na pytanie „co kupić”, bez konieczności wyszukiwania informacji o produkcie np. na forach internetowym.
„Skupiamy się przede wszystkim na wdrażaniu narzędzi, które nie tylko ułatwiają zakupy w Internecie, ale również pozwalają zaoszczędzić cenny czas przy wyborze produktu, który będzie spełniał oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy świadomi, że nasze podejście różni się od podejścia innych firm, które starają się dostarczać odpowiedź na pytanie „gdzie kupić”. Mamy jednak nadzieję, że dzięki tej odmiennej koncepcji w przyszłości uda nam się zdobyć przewagę na rynku. Chcemy szybciej osiągnąć wyznaczony cel oraz podtrzymać dynamikę wzrostu, stąd też decyzja o pozyskaniu nowego inwestora finansowego, który wesprze nasze ambicje – dodał Pawlik.
Firma Morele powstała w 2005 r. i jest obecnie drugą największą multiwertykalną platformą e-commerce w Polsce działająca w modelu hybrydowym (1P oraz marketplace). Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę techniczną i logistyczną, dzięki czemu dostarcza znakomitą wartość dla klientów oraz sprzedawców. Eksperci oraz społeczność Morele wspierają klientów w wyborze produktów precyzyjnie spełniających ich potrzeby, dzięki czemu spółka osiąga bardzo dobre wyniki w obszarze customer experience.
Źródło: ISBnews