mPay udostępni swoim klientom otwartą bankowość, uruchomi również ofertę B2B, podała spółka. Nowe wdrożenia umożliwią obsługę usług zapewniających dostęp do informacji o rachunku (AIS – Account Information Service) oraz inicjowanie płatności (PIS – Payment Initiation Service).
„Podmiot, który wdroży naszą technologię, przyśpieszy np. podpisywanie umów ze swoimi kontrahentami, poprawi proces scoringowy przy ocenianiu zdolności kredytowej czy też dostanie możliwość przyjmowania płatności od klientów z wykorzystaniem otwartej bankowości” – powiedział członek zarządu mPay Karol Zielinski, cytowany w komunikacie.
mPay zamierza też oferować usługi w formie API klientom biznesowym w modelu B2B. Sprawdzi się to w takich branżach, jak ubezpieczenia, kredyty czy windykacja. Fintech, poprzez swoje API i wykorzystując własne licencje, umożliwi firmom dostęp do lepszych narzędzi scoringowych, analitycznych czy płatniczych.
Spółka poinformowała również w komunikacie o podpisaniu ze spółką Fizen umowy „o świadczenie usług w zakresie dostarczania w sposób ciągły technologii umożliwiającej mPay świadczenie usług AIS oraz PIS we własnym imieniu i na swoją rzecz jako mPay, w oparciu o własny certyfikat techniczny i posiadane zezwolenie działania jako Krajowa Instytucja Płatnicza”.
Wdrożenie usług związanych z otwartą bankowością pozwoli spółce zoptymalizować obecnie ponoszone koszty transakcyjne w aplikacji mobilnej, jak i da możliwość wprowadzenia na rynek nowych, dotąd nieoferowanych przez spółkę produktów z obszaru FinTech, podano.
Kierunek działania mPay wpisuje się w światowy trend oferowania gotowych usług i rozwiązań w modelu API/abonamentowym, podano również.
mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.
Źródło: ISBnews