Omoda – nowa marka należąca do chińskiego koncernu Chery Automobile – planuje debiut na polskim rynku w czerwcu 2024 roku i zamierza osiągnąć 5% udziałów w rynku sprzedaży nowych samochodów w Polsce w ciągu pięciu lat, podała spółka. W 2024 roku spółka liczy na sprzedaż ok. 5 tys. samochodów.
„Marka w ciągu pięciu lat chce osiągnąć 5% udziałów w rynku sprzedaży nowych aut. Wiemy, że jest to ambitny plan, ale jesteśmy pewni naszych produktów. Omoda 5 została zaprojektowana i dopracowana pod kątem użytkowników europejskich i chcemy zapewnić im również dobrą opiekę posprzedażową. Dlatego właśnie szukamy dealerów, którzy będą mogli również zapewnić serwis aut i realizować usługi gwarancyjne” – powiedział dyrektor marki Omoda w Polsce Eric Zheng, cytowany w komunikacie.
Oficjalna premiera marki Omoda w Polsce zaplanowana została na czerwiec 2024 roku.
„W pierwszym roku działalności Omoda główny nacisk kładzie na dostarczanie produktów, budowanie obecności marki i świadczenie usług posprzedażowych. Chociaż sprzedaż nie jest naszym głównym priorytetem w tej początkowej fazie, ustaliliśmy początkowy cel na około 5000 sztuk. Na obecnym etapie nie ujawniamy jednak konkretnych celów sprzedażowych na rok 2025. Koncentrujemy się na skutecznej realizacji naszych strategii w pierwszym roku, jednocześnie dostosowując nasze cele na kolejne lata w oparciu o dynamikę rynku i wskaźniki wydajności” – powiedział Zheng w rozmowie z ISBnews.
Omoda zakłada, że na początku otwartych będzie około 20 salonów w największych polskich miastach, a docelowo ta liczba wzrośnie do prawie 40 punktów sprzedaży.
W pierwszej kolejności na polskim rynku dostępny będzie model spalinowy z turbodoładowanym silnikiem 1.6 TGDi, w dwóch wersjach wyposażenia, wyceniony na ok. 30 tys. euro (ok. 130 tys. zł) za wersję premium. Później do gamy dołączy model elektryczny, który ma zapewnić zasięg na poziomie 430 kilometrów oraz szybkie ładowanie.
Jak podkreślają przedstawiciele Omody, planem spółki nie jest agresywna polityka cenowa, a dostarczenie bardzo bogato wyposażonego samochodu ze stosunkowo atrakcyjną cenę.
Omoda to założona w 2022 r. marka motoryzacyjna pozycjonująca się w segmencie wyższym-średnim, należąca do chińskiego państwowego koncernu Chery Automobile.
Źródło: ISBnews