Pepco Group spodziewa się zwiększenie marży brutto w roku obrotowym 2024 (rozpoczętym 1 października 2023) wobec poziomu 40,1% uzyskanego w ub.r., planuje też otworzyć w nowym r.obr. ponad 400 sklepów, podała spółka.
„Marża brutto na poziomie 40,1% w całym roku, przy czym spodziewane jest jej zwiększenie w roku obrotowym 2024 wraz ze spadkiem inflacji po stronie kosztów wytworzenia” – czytamy w komunikacie.
„Wybiegając myślami w przyszłość do 2024 r., pragnę zauważyć, że pomimo spodziewanej kontynuacji krótkoterminowych wyzwań sprzedażowych w całej branży, spoglądamy w nadchodzący rok z ostrożnym optymizmem ze względu na niedawno opublikowane dane wskazujące na spodziewane złagodzenie niektórych źródeł presji na budżety gospodarstw domowych, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej. Spodziewamy się również poprawy marży brutto w trakcie roku, a nawet już teraz dostrzegamy zachęcające sygnały w tym zakresie” powiedział prezes wykonawczy Pepco Group Andy Bond, cytowany w komunikacie.
Bond podkreślił, że Grupa szczyci się wiodącą na rynku ofertą dla klientów, silnym bilansem i odporną na zawirowania strukturą przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, co stanowi solidną podstawę do jej dalszej działalności.
„Szanse biznesowe na naszych głównych rynkach są wciąż duże, dlatego zamierzamy je wykorzystywać w bardziej ukierunkowany sposób, kładąc większy nacisk na kapitały, zyski i wolne przepływy pieniężne, rozwijając w ten sposób naszą działalność zgodnie z założeniami naszej odnowionej strategii” – dodał prezes wykonawczy.
Pepco Group podało w komunikacie, że marża zysku brutto stanowiła wyzwanie, ponieważ spadła o 0,7 punktu proc. r/r do 40,1%, wpływając na rentowność w ciągu roku.
„W wyniku naszego stosunkowo długiego cyklu zakupowego asortymentu odzieży i produktów powszechnego użytku, na sprzedaż produktów w całym roku obrotowym 2023 nadal wpływały wysokie ceny frachtu i surowców, produkty zostały zakupione kilka miesięcy temu, kiedy koszty materiałów wejściowych były na historycznych szczytach. Ponadto niekorzystne stawki hedgingowe w ujęciu rok do roku zostały tylko częściowo skompensowane przez zmianę cen. Wynikało to ze strategicznej decyzji o utrzymaniu wiodącej pozycji cenowej w zakresie podstawowych pozycji cenowych w Pepco, co stanowi czynnik, który nasi klienci doceniają w obecnych trudnych czasach” – napisano w komunikacie.
Spółka podała, że w nowym roku obrotowym spodziewane jest „otwarcie co najmniej 400 nowych sklepów netto we wszystkich formatach w roku obrotowym 2024 – największa ich liczba dotyczyć będzie sieci Pepco”.
Łączna liczba sklepów na koniec roku obrotowego 2023 wyniosła 4 629, tj. zwiększyła się o 668 nowych sklepów netto, co oznacza wzrost o 16,9% r/r, będący w przeważającej mierze skutkiem wzrostu w ramach sieci Pepco.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews