Pepco Group planuje odbudować kondycję i rentowność swoich głównych sklepów do poziomów sprzed pandemii COVID-19 w ciągu najbliższych 12 miesięcy, zapowiedział przewodniczący wykonawczy (executive chair) Grupy Pepco Andy Bond.
„Rok obrotowy 2024 będzie rokiem odbudowy:
* Zresetujemy i odbudujemy nasze możliwości i plany na przyszłość.
* Odbudujemy kondycję i rentowność naszych głównych sklepów – jestem przekonany, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy uda nam się powrócić do poziomów sprzed COVID-19.
* Będziemy mieć bardziej zdyscyplinowane podejście do wzrostu, nakładów inwestycyjnych i ryzyka. W r.obr. 2024 otworzymy co najmniej 400 nowych sklepów w całej Grupie” – powiedział Bond, cytowany w prezentacji ze spotkania podczas Dnia Rynków Kapitałowych (Capital Markets Day).
Pepco Group zapowiadała, że prezentacja podczas Dnia Rynków Kapitałowych obejmie m.in. plany otwarcia co najmniej 400 nowych sklepów netto w całej Grupie w roku obrotowym 2024 (wobec 668 w roku obrotowym 2023).
„Postawimy na Wielką Brytanię jako największy rynek Grupy” – zapowiedział też Bond podczas spotkania.
Wskazał też, że celem jest „utrzymanie i rozwój działalności w Wielkiej Brytanii, aby stać się najbardziej dochodowym rynkiem”.
„Będziemy kontynuować postępy w zwiększaniu skali działalności we Włoszech i Hiszpanii” – czytamy dalej w zapowiedziach przewodniczącego wykonawczego z prezentacji.
Wskazał, że w Europie Zachodniej Grupa poczyniła „znaczne postępy”, ale musi zachować dyscyplinę w zakresie tempa i warunków przyspieszenia wzrostu na każdym rynku. „Włochy i Hiszpania pozostaną kluczowymi rynkami wzrostu, podczas gdy my nadal będziemy uczyć się Niemiec” – zapowiedział Bond.
„Dokonamy przeglądu nierentownych rynków i projektów niezwiązanych z podstawową działalnością” – poinformował także.
Odnośnie projektów/rynków niezwiązanych z podstawową działalnością, przewodniczący wykonawczy zapowiedział: „Będziemy koncentrować się na tym, kiedy musimy zatrzymać, zmienić lub zakończyć projekty, które albo nie działają, albo są peryferyjne dla naszej głównej wizji”.
Poinformował również, że Pepco Group będzie kontynuować prace nad ekonomicznym i strategicznym pozycjonowaniem Dealz.
„Pozostają pytania dotyczące strategicznego powiązania Dealz z resztą Grupy. Zespół został wezwany do poprawy podstawowej ekonomii skoncentrowanej na Polsce w ciągu najbliższych 12 miesięcy” – wskazał Bond.
Powtórzył też zobowiązanie do przyspieszenia przekształcenia Grupy w jedną, zintegrowaną firmę.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ok. 4 300 sklepów w 21 krajach, zatrudniając ok. 43 000 osób. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews