Z platformy cyfrowej mojePZU korzysta ponad 5 mln użytkowników, podał Powszechny Zakład Ubezpieczeń (PZU). W perspektywie najbliższych 3 lat spółka planuje przekroczyć 8 mln użytkowników mojePZU.
Platforma mojePZU to kanał cyfrowy do budowania i rozwijania relacji z klientami oraz ich obsługi, dzięki któremu mogą oni zrealizować większość swoich spraw w kanale zdalnym. Klienci korzystają z mojePZU poprzez serwis internetowy moje.pzu.pl oraz aplikacje mobilną, której używa już 2/3 klientów posiadających konto na platformie, podano.
„Platfoma mojePZU to kluczowe narzędzie, które znacząco podnosi jakość obsługi naszych klientów, dając dostęp do szerokiej oferty produktów i usług w kanale digital. Dziś sfera online to nie tylko procesy zakupowe, ale również procesy obsługowe, które stają się w ten sposób dużo wygodniejsze i szybsze. I co ważne, dostępne 24/7 w jednym miejscu. Przekroczenie granicy 5 mln kont oraz ponad 35 mln wizyt i 14 mln operacji rocznie pokazuje, że klienci coraz chętniej sięgają po takie rozwiązania” – powiedział dyrektor zarządzający ds. klientów i usług cyfrowych w PZU Piotr Rutkowski, cytowany w komunikacie.
Platforma mojePZU oferuje użytkownikom liczne funkcjonalności. Mogą oni samodzielnie kupować ubezpieczenia, jak również wznawiać polisy. Klienci kupili w mojePZU ponad 3,3 mln polis. Platforma umożliwia zgłaszanie szkód i sprawdzanie ich statusu oraz kontakt z doradcami. Do tej pory użytkownicy cyfrowego kanału zgłosili ponad 1,8 mln szkód. Za pośrednictwem mojePZU można także korzystać z usług medycznych, m.in. odebrać e-receptę, umówić badania czy wizytę u lekarza. Dodatkowo użytkownicy mogą inwestować oszczędności dzięki integracji mojePZU z inPZU, a w aplikacji mają możliwość korzystania z abonamentu sportowo-rekreacyjnego PZU Sport. W serwisie mojePZU klienci mogą opłacać składki i usługi. Platforma oferuje dostęp do wielu metod płatności. W trosce o pełne bezpieczeństwo transakcji pełna obsługa płatności online odbywa się w bramce płatniczej Grupy PZU, wskazano w materiale.
„Zależy nam, aby jeszcze lepiej rozumieć potrzeby naszych klientów. Mają oni różne oczekiwania i potrzeby nie tylko wobec produktów, ale i kanałów komunikacji, formy oraz momentu kontaktu czy sposobu zakupu. Dlatego kolejnym krokiem, który realizujemy w ramach rozwoju mojePZU, jest hiperpersonalizacja treści i ofert dostępnych w portalu, co pozwoli nam oferować usługi szyte na miarę. W efekcie, stale podnosząc poziom satysfakcji klientów, w perspektywie najbliższych 3 lat planujemy przekroczyć 8 mln użytkowników mojePZU” – dodał Rutkowski.
Grupa PZU to największa instytucja finansowa w Polsce, a także w Europie Środkowo-Wschodniej. Na czele Grupy stoi Powszechny Zakład Ubezpieczeń SA – spółka notowana od 2010 roku na GPW, która wchodzi w skład indeksu WIG20. Grupa posiada 42% udziałów w rynku ubezpieczeń na życie i 32% w rynku ubezpieczeń majątkowych. Z jej usług i produktów korzysta 22 mln klientów. Aktywa pod zarządzanie wynoszą ponad 111 mld zł.
Źródło: ISBnews