Pociągi Polregio przewiozły w 2023 r. rekordową liczbę 97,3 mln pasażerów, co stanowi najlepszy wynik w historii spółki. W porównaniu do ubiegłego roku z usług Polregio skorzystało ponad 10 mln pasażerów więcej, podała spółka
„Obserwujemy rosnącą popularność kolei. Pociągi znów stają się ulubionym sposobem dojazdu Polaków do pracy i szkół i czujemy, że się do tego przyczyniliśmy. Polregio, które obsługuje najwięcej stacji i przystanków w Polsce, odnotowało wzrost liczby przewiezionych pasażerów o 11,6% i rekordowy wynik niemal 100 mln pasażerów w ciągu roku. Nie oznacza to jednak, że ustaną nasze starania o pasażera – ten rezultat motywuje nas do dalszego zachęcania Polaków do kolei. Naszym priorytetem na kolejne lata jest zakup nowego taboru, by korzystający z naszych pociągów podróżowali najnowszymi składami bez względu na to, czy mieszkają w aglomeracjach, czy też mniejszych miastach i miejscowościach” – powiedział prezes Polregio Adam Pawlik, cytowany w komunikacie.
Rosnące wyniki przewozowe na kolei to również rezultat zwiększonej dostępności oferty Polregio. Duży wpływ ma m.in. digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika, aplikacji mobilnej oraz wideomatów. Łączna sprzedaż biletów w kanałach zdalnych w 2023 r. zwiększyła się o niemal 40% w porównaniu do 2022 r., a od roku 2019 wzrosła ponad trzykrotnie, podkreślono.
Polregio to największy pasażerski przewoźnik pierwszego wyboru, który dociera do dużych i małych miejscowości we wszystkich regionach kraju.
Źródło: ISBnews