Coolshop, jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce, poszerza zakres swojej działalności i niedługo zadebiutuje w Polsce, podała firma.
„Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje sklep internetowy coolshop.pl, jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce, obecny w krajów Europy, który obsługuje 2 mln stałych klientów. Oferuje bez subskrypcji i w niskich cenach szeroki asortyment niemal 45 tys. artykułów największych znanych marek, a także licencjonowanych produktów, w tym duńskich, szwedzkich i norweskich firm, zgodnych z duchem skandynawskiej filozofii” – czytamy w komunikacie.
W ciągu ostatnich 5 lat Coolshop niemal trzykrotnie zwiększył swoje przychody – z 357,2 mln zł w 2019 r. do prawie 1 mld zł w 2023 r. W tym samym czasie ponad 3,5-krotnie powiększył również kapitał własny, którego wartość w ostatnim roku rozliczeniowym osiągnęła 106 mln zł. W minionych pięciu latach firma poczyniła inwestycje w nieruchomości i sprzęt na poziomie 70 mln zł, z czego 30 mln zł zainwestowała tylko w ubiegłym roku. Oprócz sklepu internetowego w niektórych krajach marka prowadzi również sklepy stacjonarne, m.in. w Norwegii i Szwecji, podano także.
„Sklep internetowy Coolshop, założony w Danii w 2002 r. w garażu przez zafascynowanych nowymi technologiami braci Marka i Mike’a Nielsenów, jest częścią grupy Cool Group, skupiającej 18 firm i organizacji oraz 800 pracowników z 8 branż, działających w 14 krajach. Grupa inwestuje w handel detaliczny, modę, technologię, innowacje biznesowe, produkty spożywcze oraz doświadczenie podróżowania – zarówno w celach wypoczynkowych, jak i rozwoju zawodowego” – czytamy dalej.
Polski oddział Coolshop wraz z lokalnym zespołem prowadzi Andrzej Rzym. Wcześniej przez wiele lat był związany był z duńską firmą Dangaard Group, gdzie z sukcesami budował zespół firmy w Polsce oraz zarządzał rozwojem sprzedaży zagranicznej, odpowiadając za relacje z klientami na całym świecie.
„Pragniemy nieustannie się rozwijać, dlatego bardzo cieszymy się z otwarcia naszego oddziału w Polsce oraz możliwości dostarczania odbiorcom produktów największych marek, a także skandynawskich firm, wyróżniających się przywiązaniem do prostoty, użyteczności i wyjątkowego designu. Liczymy na to, że polscy konsumenci nas docenią. Coolshop to podstawa naszej działalności i jesteśmy niezwykle dumni z bycia częścią grupy wielu świetnych firm” – powiedział prezes i współzałożyciel Coolshop oraz Cool Group Mark Nielsen, cytowany w materiale.
Coolshop to sklep internetowy, założony w 2002 r., jeden z liderów skandynawskiego rynku e-commerce. Oferuje dziesiątki tysięcy produktów z ponad 20 kategorii w ponad 2 milionom stałych klientów na 1/3 europejskich rynków. Jest częścią grupy Cool Group skupiającej 18 firm i organizacji z 8 branż, działających w 14 krajach.
Źródło: ISBnews