W ramach prowadzonego dialogu zarząd PKP Cargo spotkał się z przedstawicielami związków zawodowych działającymi w imieniu pracowników zakładów i centrali spółki, podało PKP Cargo. Strony uznały, że spotkanie to kończy rokowania, a spór zbiorowy, zgodnie z przepisami prawa, przechodzi w etap mediacji.
Rozmowy zostały zakończone podpisaniem protokołu rozbieżności w ramach procedury rozwiązywania sporu zbiorowego wszczętego pismem z 1 marca 2022 roku o wdrożenie systemowej podwyżki wynagrodzeń, podano.
„Podjęte rozmowy są wykonaniem zobowiązań stron zakładowego układu zbiorowego pracy dla pracowników zatrudnionych przez centralę i zakłady PKP Cargo S.A. wynikających z porozumienia zawartego w dniu 27 sierpnia 2021 roku” – czytamy w komunikacie.
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. W 2021 r. miała 4,27 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews