Sprzedaż LfL Delikatesów Centrum, która zanotowała dynamikę na poziomie 5% r/r w I kw. 2024 r., będzie w tym roku rosła powyżej wskaźnika inflacji, ocenił w rozmowie z ISBnews prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka.
„Oprócz tego, że w I kw. 2024 r. Frisco i Duży Ben zanotowały ponad 20% wzrostu, to bardzo nas cieszą dobre wyniki Delikatesów Centrum, które miewały swoje problemy w historii. W ostatnim czasie dużo zainwestowaliśmy w tę część biznesu i zaczynamy widzieć pierwsze efekty działań. Co najważniejsze, Delikatesy osiągnęły już swoje docelowe pozycjonowanie cenowe […] osiągnięte 5% wzrostu LfL to znacznie powyżej inflacji, a wzrost ten osiągnięty jest przede wszystkim transakcjami, bo ceny zostały obniżone” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
„Liczymy, że utrzymamy ten trend powyżej inflacji dla LfL. Odbudowujemy naszą bazę konsumentów zarówno dla Delikatesów Centrum, jak i całego rynku. Konsumenci oszczędzali, co faworyzowało dyskonty, ale teraz nastąpił wzrost płac, złoty umocnił się, ceny spadły, stopy procentowe przestały rosnąć, więc realna siła nabywcza rośnie. Z każdym miesiącem zachowania konsumentów normalizują się. Liczymy na to, że ten duży odpływ z detalicznego rynku tradycyjnego do dyskontów znowu się zbalansuje i ludzie będą kupowali w sklepach bliskich i lokalnych, takich jak Delikatesy. W szczególności, jeśli będą one w stanie konkurować cenowo z dyskontami. Mam nadzieję, że będziemy widzieli wzrost LfL powyżej inflacji i odwrócenie tego słabszego trendu dla Delikatesów w tym roku” – dodał.
Sprzedaż detaliczna realizowana przez sklepy Delikatesy Centrum w ujęciu LfL w 2023 r. wzrosła o 4,6%. Liczba tych sklepów na koniec 2023 r. wyniosła 1 464. Wzrost sprzedaży LFL w sieci Delikatesy Centrum wyniósł w I kw. br. wyniósł natomiast 5%. Sieć Duży Ben zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 32%, a wzrost sprzedaży Frisco w I kw. 2024 r. sięgnął 20% r/r.
Zysk netto Grupy Eurocash w 2023 r. wyniósł 145 mln zł i był o 62% wyższy niż rok wcześniej. O 5,2% wzrosły przychody ze sprzedaży, które osiągnęły 32,5 mld zł. Grupa wypracowała 1 065,5 mld zł zysku EBITDA czyli o 6,5% więcej r/r, przy zachowaniu stabilnej rentowności sprzedaży.
Według wstępnych wyników Grupa w I kw. 2024 r. osiągnęła przychody 7,590 mln zł (stabilnie r/r), a zysk EBITDA wyniósł 139 mln zł.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Źródło: ISBnews