Torpol odebrał uniwersalną podbijarkę Unimat 09-4×8/4S Dynamic firmy Plasser&Theurer, podała spółka. Obecnie maszyna o długości niemal 43 metrów jest przygotowywana do rozpoczęcia pracy.
„Inwestycje w wysokowydajne maszyny zawsze były naszym priorytetem. Sprzęt tej klasy doskonale sprawdza się zarówno przy budowie i modernizacji linii kolejowej, jak również jest przystosowany do prac związanych z jej bieżącym utrzymaniem. Szeroko rozbudowana baza sprzętowa stanowi jedną z naszych przewag konkurencyjnych, zapewniając wzrost efektywności ekonomicznej, wysoki poziom samowystarczalności i elastyczności w prowadzeniu prac budowlanych oraz niezbędny zasób wykonawczy dla potrzeb utrzymania technologii napraw głównych linii kolejowych” – powiedział prezes Grzegorz Grabowski, cytowany w komunikacie.
W raporcie za I kw. br. spółka informowała, że najistotniejszą pozycję w nakładach inwestycyjnych w tym roku stanowi kontynuacja inwestycji rozpoczętej w 2019 roku, tj. podbijarki uniwersalnej Unimat 4×8 Dynamik (28,7 mln zł).
Najnowszy nabytek jest maszyną służącą do podbijania toru oraz rozjazdów. Wykonywanie prac w zakresie położenia toru i rozjazdów w płaszczyznach pionowej i poziomej wraz z jednoczesną stabilizacją konstrukcji toru zostało połączone w jednej uniwersalnej maszynie. Dotychczas na wyposażeniu spółki znajdowały się trzy podbijarki austriackiego producenta, z czego tylko jedna z nich pracowała w tej samej technologii, wyjaśniono.
Podbijarka o długości niemal 43 m, oprócz należącego do spółki pociągu do potokowej wymiany nawierzchni kolejowej typu SUM oraz oczyszczarki tłucznia RM85, jest jedną z najdłuższych samobieżnych maszyn pracujących na polskich torach. Pomimo jej wymiarów oraz masy własnej wynoszącej 189 t, maszyna może poruszać się samodzielnie pomiędzy miejscami wykonywania robót z prędkością do 100 km/h. Obecnie Unimat przygotowywany jest na bazie do rozpoczęcia pracy i niebawem będzie można zobaczyć go w działaniu na realizowanych przez spółkę budowach, podał także Torpol.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 392,2 mln zł w 2020 r.
Źródło: ISBnews