Travelist przyjął z zaskoczeniem informację Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK), ale wszystkie sygnały ze strony urzędu traktuje ze szczególną starannością, aby jak najlepiej dostosować się do obowiązujących wymogów, podała spółka. Zespół spółki wprowadził w obrębie strony internetowej szereg modyfikacji będących odpowiedzią na wytyczne unijnej dyrektywy Omnibus i przekazane stanowisko UOKiK.
W poniedziałek UOKiK podał, że pomimo wezwania przez prezesa urzędu do zmiany praktyk w celu dostosowania do wymogów unijnej dyrektywy Omnibus zwiększającej ochronę konsumentów w cyfrowym świecie, Zalando, Booking i Travelist nie wprowadziły zmian w komunikowaniu informacji konsumentom ani nie wyraziło zamiaru ich wdrożenia. W konsekwencji prezes UOKiK postawił tym spółkom zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów, za co grozi kara do 10%.
„W związku z komunikatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącym implementacji zapisów unijnej dyrektywy Omnibus przez platformy e-commerce, w tym Travelist.pl, pragniemy podkreślić, że wszystkie sygnały ze strony UOKiK traktujemy ze szczególną starannością, aby jak najlepiej dostosować się do obowiązujących wymogów. Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami Urzędu, od kilku miesięcy konsekwentnie dbając o wdrażanie stosownych zmian. Do dziś w obrębie strony internetowej nasz zespół wprowadził szereg modyfikacji, będących odpowiedzią na wytyczne unijnej dyrektywy Omnibus i przekazane stanowisko UOKiK” – napisała CEO Travelist.pl Agata Szulc w oświadczeniu.
„Od początku roku wprowadziliśmy między innymi informację na temat parametrów decydujących o kolejności przedstawionych na stronie ofert, czy tę dotyczącą sposobu weryfikacji opinii gości o obiektach. Upewniliśmy się także, że numer telefonu kontaktowego do naszego Biura Obsługi Klienta jest dobrze widoczny na stronie. Ostatnie zmiany, dotyczące rozszerzonych obowiązków informacyjnych, zostały wdrożone przez nas w sierpniu bieżącego roku. Wówczas na stronie każdej oferty oraz w koszyku tj. na ostatnim etapie przed dokonaniem płatności, umieszczona została nowa sekcja. To w niej prezentowany jest zarówno przedsiębiorca oferujący konkretną usługę pobytu, jak i podział obowiązków pomiędzy Travelist.pl a przedsiębiorcą” – dodała.
Zaznaczyła, że stosowne zapisy wprowadzone zostały także w regulaminie, który możliwy jest teraz dodatkowo do pobrania w formie pliku PDF, a wyżej wymienione zmiany zostały wdrożone w terminie do 25 sierpnia 2023 roku.
„Mając na uwadze powyższe, informację, która dzisiaj tj. 4 września 2023 roku obiegła media, przyjęliśmy z zaskoczeniem. Pragniemy jednocześnie podkreślić, że będziemy kontynuować współpracę z UOKiK, która pozwoli jak najlepiej zabezpieczyć interesy naszych klientów, w tym prawidłowo realizować obowiązek informacyjny w przestrzeni e-commerce – zgodny z dyrektywą Omnibus i zrozumiały dla konsumenta” – wskazała prezes.
Źródło: ISBnews