Unimot liczy, że segment fotowoltaiczny (biznes Avia Solar) osiągnie rentowność w tym roku (wobec 7,06 mln zł straty netto w ub.r.), poinformował zarząd.
„Jeszcze nie był rentowny [w 2023 r.], ale nastąpiła zmiana modelu biznesowego. W tym roku będziemy na plusie” – napisał zarząd podczas czatu inwestorskiego na stronie Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych, odpowiadając na pytanie, czy biznes Avia Solar był rentowny w 2023 roku.
Unimot rozpoczął działalność w segmencie instalacji fotowoltaicznych pod marką AVIA Solar w 2020 r. Segment fotowoltaika odnotował w 2023 r. 7,06 mln zł straty netto i 7,04 mln zł straty EBITDA przy 18,54 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wolumen sprzedaży wyniósł w ub.r. 3,45 MWp, podała spółka w raporcie rocznym.
„Na dzień publikacji raportu w portfelu spółki znajdowały się umowy na realizację wielkoskalowe projektów (powyżej 50 kWp) na poziomie 4,8 MWp. Jednocześnie spółka aktywnie poszukuje nowych klientów zainteresowanych instalacjami przemysłowymi poszerzając swoją ofertę produktową. Znaczna zmienność cen na rynku energii elektrycznej spowodowała wzrost zainteresowania rozwiązaniami w zakresie fotowoltaiki i magazynów energii wśród klientów biznesowych, co przekłada się na zwiększenie portfela aktywnych projektów oraz ilości złożonych ofert. Grupa Unimot sprzedaje panele pod marką Avia Solar” – czytamy w raporcie.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect; wchodzi w skład indeksu sWIG80. Spółka miała 12,91 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2023 r.
Źródło: ISBnews