UPC Polska miało 1 548 500 klientów i 3 307 200 abonamentów cyfrowych na koniec III kw., podała spółka. W tym okresie spółka wprowadziła do swych usług „Inteligentne WiFi” oraz UPC WiFi Pods.
„Stały rozwój usług, w tym wprowadzenie Inteligentnego WiFi i wzmacniaczy UPC WiFi Pods, jak również najbogatszej telewizyjnej rozrywki ze sportem na czele, potwierdza niesłabnącą determinację zespołu UPC, by stale być krok przed konkurencją. Osiągając wzrost kluczowych wskaźników biznesu, w III kwartale zajęliśmy też pierwsze miejsce w rankingu przenośności numerów na rynku mobilnym, potwierdzając tym samym słuszność obranej strategii usług konwergentnych. Dumny z dotychczasowych osiągnięć zespołu UPC, jestem przekonany, że w IV kwartale będziemy mogli pochwalić się równie solidnymi wynikami” – powiedział CEO UPC Polska Robert Redeleanu, cytowany w komunikacie.
W III kwartale UPC wprowadziło innowacyjne, samouczące oprogramowanie na modemach ConnectBox i GigaConnectBox, zapewniające wysoką jakość połączenia Wi-Fi na wielu urządzeniach w domu, jednocześnie monitorując jego jakość i reagując, zanim pojawi się problem z sygnałem. Dodatkowo zaoferowało też klientom UPC WiFi Pod – bezobsługowy, inteligentny wzmacniacz sygnału WiFi, zwiększający jego moc i zasięg, pasujący do każdego wnętrza. Jednocześnie UPC nadal zwiększało średnią prędkość internetu, przekraczając 390 Mb/s na użytkownika, co przełożyło się na wzrost liczby subskrypcji usługi internetowej o 16 500 do 1 325 600. Liczba klientów operatora wzrosła w III kwartale o 13 100 do 1 548 500, podkreślono.
„W III kwartale 2021 r. UPC powiększyło bazę abonentów telewizji cyfrowej o 17 900 do poziomu 1 372 900 subskrypcji dzięki najlepszej ofercie cyfrowej rozrywki, wzbogaconej startem platformy Viaplay, a także innowacyjnemu i przyjaznemu dla środowiska dekoderowi UPC 4K TV Box, wyposażonemu w dodatkowe aplikacje, takie jak Amazon Prime Video i YouTube Kids. Nowa aplikacja UPC TV Go umożliwia z kolei klientom dostęp do najlepszych treści w dowolnym miejscu i czasie” – czytamy dalej.
W III kw. dodano 10 700 nowych subskrybentów pakietów mobilnych, docierając do 116 100 użytkowników.
Aby zmniejszać wykluczenie cyfrowe, UPC kontynuowało rozwój usług cyfrowych w nowych lokalizacjach, zwiększając zasięg na sieciach hurtowych POPC do ponad pół miliona gospodarstw domowych. Niezależnie od ekspansji na terenach wiejskich dzięki POPC, UPC inwestowało także w rozwój własnej sieci, zwiększając jej zasięg o 14 900 gospodarstw domowych do łącznie 3 684 300 domostw, zakończono.
UPC Polska, wchodzący w skład grupy Liberty Global jest dostawcą cyfrowych usług kablowych: telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii dla klientów indywidualnych i biznesowych. Na koniec 2020 r. UPC Polska miało 1 525 000 klientów, korzystających z 3 267 500 usług (RGU).
Źródło: ISBnews