VRG na bieżąco reaguje na zewnętrzne impulsy rynkowe dotykające branżę odzieżową, mając na uwadze realizację najważniejszego celu, jakim jest stopniowa poprawa rentowności prowadzonego biznesu, poinformował ISBnews wiceprezes i CFO spółki, odpowiadający w VRG również za logistykę, administrację HR Michał Zimnicki. Wskazał, że ze względu na ten cel część dodatkowych kosztów VRG przenosi na cenę detaliczną.
Pytany o zaburzenia łańcuchów dostaw z krajów Dalekiego Wschodu Zimnicki powiedział: „Jesteśmy spokojni, ponieważ większość kolekcji jesień-zima już do nas dotarła i jest oferowana w sklepach. Czekamy jeszcze na pojedyncze dostawy, które trafią do sklepów niebawem. Wzrost kosztów frachtu jest faktem, podobnie jak brak kontenerów. Cały czas monitorujemy sytuację, analizujemy możliwość wykorzystania alternatywy, czyli transportu kolejowego. Naszym celem jest poprawa rentowności i nie ukrywam, że część ponoszonych przez nas dodatkowych kosztów przenosimy na cenę detaliczną. Znaczna część asortymentu, w szczególności w segmencie casual, zamawiamy na Dalekim Wschodzie, w tym w Chinach – stąd pomysł na otwarcie tam naszego biura, które będzie na bieżąco odpowiedzialne za obsługę zamówień i kontrolę jakości na miejscu. Fakt, że nasze garnitury szyte są w Polsce niezwykle nam pomaga, jeśli chodzi o logistykę dostaw. Ale i tu dostrzegamy problemy, wynikające z rosnącej w ostatnich miesiącach inflacji jak i presji płacowej, która dotyka całej branży”
VRG, w celu wsparcia działań na rzecz poprawy rentowności, wdrożyło mechanizm wspólnej polityki realizacji dostaw dla wszystkich marek odzieżowych (m.in. Vistula, Bytom, Wólczanka). Ograniczone zostały też akcje promocyjne i na bieżąco realizowany jest program oszczędnościowy.
„Dostrzegamy wpływ inflacji na nasz biznes. Nie ukrywam, że przekłada się to na dostosowanie do tego cen naszych towarów. Mamy jednak pewność, że oferowane w naszych kolekcjach wyroby są najwyższej jakości, odpowiadają światowym trendom i nie powinno to się przełożyć na mniejszą skłonność do zakupów” – uważa Zimnicki.
VRG specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest działalność w zakresie projektowania i dystrybucji odzieży i biżuterii jej marek na rynku detalicznym. Skonsolidowane przychody VRG w 2020 r. wyniosły 853,7 mln zł.
Źródło: ISBnews