Big Cheese Studio, producent i wydawca gier wideo na PC i konsole, twórca sprzedażowego hitu – Cooking Simulator czeka na decyzję KNF w sprawie zatwierdzenia Prospektu złożonego w związku z dopuszczeniem i wprowadzeniem akcji Spółki do obrotu na głównym rynku GPW w Warszawie. Spółka planuje debiut w czwartym kwartale br. Wcześniej Studio rozważa przeprowadzenia publicznej oferty akcji. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay.
– W marcu br. złożyliśmy do Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt Big Cheese Studio. Liczymy, że w tym roku dołączymy do grona spółek publicznych notowanych na rynku regulowanym GPW. Debiut na głównym rynku jest jednym z naszych najważniejszych tegorocznych celów. Rozważamy przeprowadzenie publicznej oferty akcji, pozyskane w ten sposób środki od inwestorów przeznaczylibyśmy na rozbudowę zespołu i produkcje nowych gier – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Flagowym projektem Big Cheese Studio jest Cooking Simulator, który miał premierę 6 czerwca 2019 roku. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków. Gra ma obecnie 83 proc. pozytywnych ocen na platformie Steam. W 2020 roku projekt został udostępniony także na Nintendo Switch i Xbox One, a w 2021 r. na Play Station 4 oraz VR.
– Nasz Cooking Simulator, to evergreen, czyli gra o długim cyklu życia oraz wysokim potencjale sprzedażowym. Po dwóch lata od premiery gra nadal bardzo dobrze się sprzedaje – poprawiamy kolejne wyniki kwartalne, półroczne oraz roczne. W tym unikalnym projekcie połączyliśmy trzy ważne dla graczy elementy – tworzenie, rywalizację i zabawę. Gracz tworzy dania zgodne ze sztuką kucharską oraz ma możliwość porównania nabytych w grze umiejętności z osiągnięciami innych graczy. Dzięki systematycznie wydawanym aktualizacjom, gra nieprzerwanie utrzymuje spore grono aktywnych graczy i wciąż pozyskuje nowych. Mamy graczy z USA, Chin i krajów Unii Europejskiej. Patrząc na oceny i wolumen sprzedaży Cooking Simulator na PC, nasz projekt jest TOP 1 grą o gotowaniu na świecie – dodaje Łukasz Dębski.
Od momentu premiery gry wydanych zostało dwanaście dodatków tematycznych, tzw. live ops, zwiększających widoczność w sklepie, związanych z rzeczywistymi wydarzeniami, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT, w tym trzy płatne DLC – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza. Spółka w Q4 2021 planuje wydać czwarty DLC – Cooking Simulator Shelter.
– To co nas cieszy to fakt, że mamy zaangażowaną społeczność, a gra daje dużo możliwości symulacji i zabawy. Podczas jednej sesji gracz spędza w grze średnio 70 minut, co jest bardzo dobrym wynikiem. – komentuje prezes Big Cheese Studio.
Wraz z rozwojem działalności, produktów i kompetencji, Big Cheese Studio konkretyzuje rynek odbiorców skupiając się na projektowaniu gier z gatunku symulatory, Tycoon oraz manager/ekonomia.
Strategia Big Cheese Studio zakłada zwiększenie liczby premier własnych oraz rozwój segmentu wydawniczego. Aktualnie spółka pracuje nad trzema własnymi grami.
Spółka zamierza produkować i wydawać gry o najwyższej jakości, przy jednoczesnym zachowaniu dynamicznego tempa rozwoju oraz dyscyplinie kosztów wytworzenia projektu.
Big Cheese Studio SA to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy Studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania. W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży przekroczył poziom 700 tys. sztuk, a wolumen sprzedaży gry wraz z płatnymi DLC wynosi ponad 1 mln. sztuk. Obecnie zespół koncentruje się nad rozwojem płatnych DLC oraz nowymi produkcjami. Strategia studia zakłada jednoczesne prace nad 2-3 nowymi produktami.
Źródło: Spółka