BoomBit planuje debiuty pierwszych gier w projektach play & earn, realizowanych przez BoomLand i PlayEmber, w IV kw. tego roku, poinformował prezes Marcin Olejarz. Także w IV kw. oczekiwana jest pierwsza gra w nowym projekcie BoomPick. Ponadto spółka planuje w najbliższych miesiącach kilka nowych tytułów ze swoich flagowych segmentów hyper casual i mid-core, dodał prezes.
„Duże nadzieje wiążemy z rozwojem projektów play & earn, realizowanych przez BoomLand i PlayEmber. Pozyskaliśmy ok. 2,5 mln USD na rozwój obu projektów, a pierwsze gry mają być dostępne na platformach jeszcze w IV kwartale. Również w tym roku chcemy wydać pierwszą grę przygotowaną przez BoomPick. Oczywiście, nie zapominamy też o naszych flagowych produkcjach hyper casual i mid-core. Kilka ciekawych, nowych tytułów powinno trafić na rynek w najbliższych miesiącach” – powiedział Olejarz podczas konferencji prasowej.
„Jesteśmy przekonani, że w przyszłości blockchain będzie istotnym elementem branży gamingowej. Intensywnie rozwijamy i inwestujemy w ten obszar. […] Cieszy nas, że już stajemy się zauważalnym i pozytywnie postrzeganym graczem w tym segmencie” – dodał.
W ramach BoomPick – czyli JV z Cherrypick – spółka pracuje nad projektami gier typu merge.
„W pipelinie są obecnie dwa tytuły, z czego jeden – 'Royal Merge’ powinien się ukazać jeszcze w IV kwartale tego roku” – zapowiedział prezes.
Kolejna nowa inicjatywa play & earn to projekt BoomLand – platforma metaverse, na której mają być wydawane gry własne i zewnętrznych deweloperów.
„Obecnie finalizowane są prace deweloperskie, w tym certyfikacja […]. W IV kwartale planowane jest uruchomienie naszej platformy i wydanie pierwszej gry – 'Hunters on Chain’. Prowadzimy już również wstępne rozmowy z zewnętrznymi deweloperami zainteresowanymi wydawaniem gier na platformie BoomLand. Liczymy, że na koniec I półrocza 2023 BoomLand będzie mógł się pochwalić co najmniej dwoma grami oraz współpracą z kilkoma zewnętrznymi studiami” – wskazał Olejarz.
Projekt PlayEmber to połączenie tradycyjnych gier mobilnych (web2) z blockchainem NEAR.
„Pierwsze gry mobilne z naszego portfolio z dodanym SDK PlayEmber dostępne będą w sklepach jeszcze w tym roku. Na nich będziemy testować rozwiązania, w tym optymizację konwersji graczy z web2 na web3” – dodał prezes.
Spółka podała w prezentacji, że inwestycje w projekty play & earn wyniosły w II kw. br. 0,9 mln zł na poziomie capeksu i 2,4 mln zł w rachunku zysków i strat; w I kw. br. było to odpowiednio: 0,7 mln zł i 0,6 mln zł.
Z kolei inwestycje w gry hyper casual pochłonęły w II kw. br. 2,9 mln zł na poziomie rachunku zysków i strat plus odpowiednio: 0,6 mln zł capeksu na gry hyper casual oraz 2,3 mln zł capeksu na mid-core i casual, narzędzia.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
Źródło: ISBnews