Carbon Studio pracuje obecnie nad pierwszoosobowym shooterem osadzonym w klimacie western fantasy – Projektem EI. Gra tworzona jest na wszystkie główne platformy VR/XR. Jej produkcja powinna zakończyć się w 2025 r., podała spółka.
„Aktualnie jesteśmy na etapie tworzenia Vertical Slice, która ma na celu uzyskanie reprezentatywnego, w pełni funkcjonalnego fragmentu nowego tytułu, prezentującego kluczowe mechaniki gry, jej stylistykę oraz interfejs użytkownika” – powiedział członek zarządu Aleksander Caban, cytowany w komunikacie.
W II kwartale br. Carbon Studio wypracowało ponad 640 tys. zł przychodów ze sprzedaży, w porównaniu do 1,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jak podaje zarząd, spadek przychodów w raportowanym okresie ma związek z opóźnieniami w realizacji kluczowych etapów projektów, które są współfinansowane we współpracy z partnerami biznesowymi, podano również.
„Niejednokrotnie musimy wpisywać się w korzystny harmonogram naszych partnerów, dlatego terminy nie zawsze są takie, jak byśmy oczekiwali. Liczymy jednak, że prace w najbliższym czasie przyspieszą, co powinno pozytywnie przełożyć się na wyniki kolejnych kwartałów” – dodał prezes Błażej Szaflik.
Spółka, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku gier VR, w dalszym ciągu przeprowadzała szereg działań w celu optymalizacji kosztów operacyjnych. Kompleksowa analiza zaowocowała m.in. znacznymi redukcjami, co – w ocenie zarządu spółki – będzie miało istotny wpływ na rentowność w przyszłości. Pierwsze efekty są widoczne w kosztach wynagrodzeń oraz pozostałych kosztach prowadzenia działalności gospodarczej, czytamy także.
Ponadto Carbon Studio aktywnie podejmuje działania związane z potencjalnymi kolejnymi partnerstwami biznesowymi. Obecnie prowadzone są rozmowy z kilkoma czołowymi wydawcami, którzy wykazali zainteresowanie najnowszym Projektem El. To pierwszoosobowy shooter osadzony w klimacie western fantasy, tworzony na wszystkie główne platformy VR/XR. Projekt realizowany jest we współpracy ze strategicznym partnerem Meta Platforms Technologies, LLC.
„Pomimo wyzwań związanych ze słabszymi wynikami w drugim kwartale oraz w całym pierwszym półroczu z nadzieją patrzymy w przyszłość. Liczymy, że rozwój technologii VR i XR, jak również zaangażowanie w tworzenie innowacyjnych produktów, przyniesie spółce wymierne rezultaty w kolejnych okresach. Planujemy dalsze inwestycje w nowe projekty i technologie, które pozwolą nam utrzymać mocną, konkurencyjną pozycję na rynku oraz zapewnią stabilny wzrost w długoterminowej perspektywie” – podsumował Caban.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii VR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum „Warhammer: Age of Sigmar”. Spółka jest notowana na NewConnect od 2019 r.
Źródło: ISBnews