Drago entertainment podjął decyzję o przesunięciu daty wydania gry „Winter Survival” w formule early access, podała spółka. Drago przygotowuje darmowy prolog do gry, licząc, że przełoży się on na zwiększenie community wokół gry oraz pozwoli na przygotowanie road mapy rozwoju produktu w ramach wczesnego dostępu.
„Emitent wskazuje, że gra jest gotowa do wydania w formule wczesnego dostępu, jednak zarząd biorąc pod uwagę nachodzące wydarzenia na platformie Steam oraz wyniki sprzedażowe podobnych produkcji w listopadzie i grudniu 2021 r. uznał, że IV kwartał nie jest najlepszym oknem wydawniczym do premiery gry na głównej platformie sprzedażowej, tj. platformie Steam. O nowej dacie premiery spółka poinformuje w oddzielnym raporcie bieżącym ESPI po wnikliwej analizie planowanych wydarzeń na platformie Steam w pierwszym kwartale 2023 roku, w tym przede wszystkim Winter Sale, Lunar Sale oraz kolejnego festiwalu Steam Next Fest (data ta będzie ogłoszona po zakończeniu obecnie trwającego festiwalu)” – czytamy w komunikacie.
Pierwotna data premiery została określona na 27 października br., podano także.
„Z premierą Winter Survival w EA chcieliśmy zdążyć jeszcze przed zimą, która z reguły nie jest najlepszym oknem wydawniczym dla gier indie. Jednak po ostatecznej weryfikacji kalendarza eventów branżowych, okazało się, że planowana data premiery przypadałaby tuż po trwającym festiwalu darmowych dem oraz w trakcie wyprzedaży halloweenowej. Pośpiech w tej sytuacji nie byłby więc najlepszym doradcą, poza tym nie chcemy ryzykować tak ważnej dla nas premiery i konkurować z darmowymi lub mocno przecenionymi grami. Stąd decyzja o przesunięciu premiery. Warto jednak podkreślić, że gra jest już praktycznie gotowa, a powstały zapas czasowy zostanie efektywnie wykorzystany, zarówno na przygotowanie ostatnich szlifów, jak i wypuszczenie darmowego prologu do gry. Będzie to pierwsza, tak duża, okazja dla fanów projektu na odkrycie proponowanego przez nas świata mroźnej i ekscytującej wyprawy górskiej” – powiedziała prezes Drago entertainment Joanna Tynor, cytowana w komunikacie.
Drago entertainment powstało w 1998 roku w Krakowie. W 2018 roku do zespołu dołączyli Aleksy Uchański, Maciej Miąsik, Jakub Trzebiński i Mateusz Wcześniak. Wtedy też firma podjęła decyzję o przyjęciu nowej strategii i skoncentrowaniu się na produkcji własnych gier. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w kwietniu 2021 r.
Źródło: ISBnews