Gaming Factory tworzy własny zespół deweloperski i chce realizować dwa samodzielne projekty jednocześnie, poinformował ISBtech prezes Mateusz Adamkiewicz.
„Pewną nowością dla nas jako wydawcy jest tworzenie własnego zespołu deweloperskiego. Robimy to trochę z konieczności, ponieważ niektórzy kontrahenci nie wywiązali się z podpisanych umów, ale przede wszystkim mamy takie ambicje i widzimy taką potrzebę, dla lepszej kontroli jakości” – powiedział ISBtech Adamkiewicz.
„Chciałbym, abyśmy byli w stanie prowadzić dwa samodzielne projekty naraz oraz okazjonalnie pomagali zewnętrznym studiom w ukończeniu zleconych produkcji. Dwie pierwsze gry, które wyjdą spod szyldu naszego studia to 'Buried in Ice’ oraz 'Knight Simulator'” – dodał prezes.
Gaming Factory prowadzi obecnie łącznie ponad 10 projektów wydawniczych o zróżnicowanej wielkości.
„Część z nich jak ZooKeeper czy Electrician Simulator są już na ukończeniu i wkrótce będą miały premiery. Z drugiej strony na ich miejsce pewnie wejdą kolejne. Natomiast na pewno nie wrócimy do masowej produkcji gier, chcemy mieć mniej projektów na raz, za to pod większą kontrolą i lepszej jakości” – zaznaczył prezes.
Według niego, średnia kwota budżetu produkcyjnego na ten moment to ok. 0,5 mln zł.
„Mamy kilka mniejszych i droższych projektów, ale za te pieniądze da się zrobić ciekawy produkt” – ocenił Adamkiewicz.
Jako „pełnoprawny wydawca” Gaming Factory chce również zaprezentować grę VR wspólnie ze spółką zależną Ultimate VR.
Gaming Factory to producent i wydawca gier na PC i konsole. Wśród kluczowych założeń spółki jest poszukiwanie projektów o znaczącym potencjalne sprzedażowo-marketingowym. Spółka pracuje obecnie nad ponad 20 produkcjami na PC o zróżnicowanej tematyce. W portfolio studia znajdują się symulatory, tycoony, gry akcji czy horrory. Spółka notowana jest na rynku głównym GPW od 2020 r.
Źródło: ISBnews