Nowa strategia grupy kapitałowej Kool2Play na lata 2024-2027 zakłada m.in. tworzenie jakościowych gier w partnerstwach z podmiotami zewnętrznymi, przy budżecie 0,5-1,5 mln zł, podała spółka.
Kool2Play wyjaśniło, że ogłasza zmianę swojej strategii działań w celu dostosowania się do zmian, jakie zaszły na międzynarodowym rynku gier.
„Zmiany, o których mowa, dotyczą sposobu konsumpcji treści przez graczy na platformach PC/konsole (preferowane skrócenie czasu rozgrywki) oraz ich możliwości finansowych w zakresie zakupu gier (ograniczone środki na comiesięczne zakupy). Ponadto, w obecnych realiach inwestycyjnych, znacznie utrudniona jest możliwość pełnego, samodzielnego sfinansowania przez spółkę, developmentu gry trwającego 3-5 lat. W konsekwencji tworzenie jakościowych gier wymaga partnerstwa z podmiotami zewnętrznymi” – czytamy w strategii.
„Podstawowym celem nowej strategii będą:
1) Tworzenie i walidacja koncepcji nowych, jakościowych gier w Kool2Play S.A. w optymalnym czasie, przy budżecie 0,5-1,5 mln zł.
2) Dalszy rozwój gier i monetyzacja realizowany w spółce głównej w modelu z wydawcą lub spółkach celowych powołanych do produkcji przyszłych gier z jednoczesnym zabezpieczaniem praw własności do IP w K2P. W ten sposób będzie kontynuowana aktualna produkcja w toku, czyli gra o kodowej nazwie 'Friendship’ (przewidywana premiera III kw. 2024) oraz 'Project Y’ zapowiadana na 2025 rok.
3) Maksymalizacja zysku, zapewnienie stałych przepływów pieniężnych oraz zmniejszenie negatywnych konsekwencji potencjalnie nieudanych projektów dla K2P” – czytamy dalej.
Celem działalności Kool2Play jest kreacja na rynku gier wartościowych IP: prototypów / demo gier lub wersji testowych oprogramowania, a następnie doprowadzanie ich do etapu proof of concept poprzez walidację z potencjalnym wydawcą i/lub inwestorami. Przewidywane koszty pojedynczego projektu 0,5-1,5 mln zł, w zależności od jego skali, wyjaśniono.
Gry lub software powstałe w K2P będą realizowane na zasadzie udzielonej licencji w spółkach celowych, w których K2P posiadać będzie dominujące pakiety udziałów z tytułu udzielanych licencji na IP oraz delegowanych zespołów.
„Zarząd dopuszcza dalszy rozwój własnych IP w ramach spółki głównej, ale preferuje model umowy z wydawcą, który sfinansuje część jej developmentu i marketingu (prawa do IP będzie posiadała K2P). Zarząd zakłada możliwość realizacji gier produkowanych na zlecenie firm trzecich, w celu zapewnienia stałych, przewidywalnych przepływów gotówkowych” – napisano także.
Przychody K2P będą pochodziły z wykonywania usług wspólnych dla spółek z grupy, przychodów ze sprzedaży gier lub udzielonych licencji.
Celem działalności spółek zależnych/celowych jest rozwój i monetyzacja IP gier powstałych w K2P lub oprogramowania wytworzonego w spółce zależnej Kool Things sp. z o.o. Modelowym przykładem spółki celowej jest Buffmaker sp. z o.o., wskazano dalej.
„K2P wniesie na zasadzie licencji assety wytworzone w ramach K2P, za dominujący udział w spółce celowej. K2P wykona obsługę serwisową spółek zależnych/celowych (księgowość, HR, inne). K2P będzie je wspomagała w pozyskiwaniu źródła finansowania np. NCBiR, PARP, inwestorzy prywatni, firmy i instytucje. Spółki zależne/celowe po etapie inwestycji i monetyzacji powinny finansować się samodzielnie” – wskazano dalej w strategii.
Spółka planuje w ramach strategii wykorzystywanie grantów celem rozbudowy technologii i know-how, ze szczególnym naciskiem na AI oraz Chat GPT, podkreślono.
Kool2Play to notowany na rynku NewConnect deweloper gier komputerowych. W grupie ma agencję marketingu gamingowego Kool Things.
Źródło: ISBnews