Ten Square Games ocenia, że wchodzi w 2025 rok z „mocnym fundamentem” do odbudowy wzrostu oraz że jest dobrze przygotowany do stabilizacji wyników flagowych tytułów i przyspieszenia wzrostu w segmencie symulatorów lotniczych, poinformował CEO Andrzej Ilczuk.
„2024 rok był czasem strategicznej transformacji dla kluczowych tytułów TSG, zwłaszcza Fishing Clash i Hunting Clash. Mimo spadku płatności w obu grach, spółka postawiła w IV kwartale na długoterminowe zaangażowanie graczy kosztem krótkoterminowej monetyzacji, wdrażając nowe funkcjonalności ukierunkowane na retencję oraz poprawę doświadczenia w grze. Jednocześnie TSG rozpoznało zmiany w zachowaniach oraz oczekiwaniach graczy, co pozwoliło na dostosowanie mechanik rozgrywki i modelu monetyzacji. Te eksperymenty strategiczne dostarczyły cennych wniosków, tworząc jasny plan rozwoju dla flagowych produktów w 2025 roku, która ma ustabilizować ich wyniki i przyspieszyć rozwój Grupy” – czytamy w komunikacie.
Podczas gdy zespoły odpowiedzialne za rozwój gier wędkarskich i myśliwskich skupiły się przede wszystkim na retencji i zaangażowaniu graczy, segment symulatorów lotniczych miał przełomowy rok, podkreśliła spółka.
„Wings of Heroes” odnotowało wzrost płatności o 66,1% r/r do 19,1 mln zł, umacniając swoją pozycję jako dynamicznie rosnącego tytułu z dużym potencjałem monetyzacyjnym. „Real Flight Simulator” osiągnął rekordowy wynik 20,4 mln zł (+12,4% r/r), potwierdzając skuteczną strategię rozwoju tytułu w modelu subskrypcyjnym, dodano w materiale.
’Kolejnym kluczowym elementem strategii zwiększania efektywności finansowej TSG był dalszy rozwój TSG Store. Własna platforma sprzedaży znacząco obniżyła średnie koszty prowizji i umożliwiła Spółce zatrzymanie większej części gotówki z tych samych płatności. Celem pozostaje osiągnięcie 25% udziału TSG Store w płatnościach w 'Fishing Clash’ i 'Hunting Clash’, co dodatkowo poprawi rentowność Grupy. W grudniu 2024 roku udział TSG Store w płatnościach 'Fishing Clash’ przekroczył 21%, a trend wzrostowy był kontynuowany w pierwszych miesiącach 2025 roku, co potwierdza skuteczność obranej strategii rozwoju dla tego projektu” – czytamy dalej.
W 2024 roku TSG realizowało strategię rozwoju nowych koncepcji gier, kładąc nacisk na staranną weryfikację rynkową przed podjęciem decyzji o zwiększeniu nakładów na ich produkcję. Gra myśliwska”Trophy Hunter” oraz wojskowy symulator lotów „Real Combat Simulator” weszły w fazę zaawansowanych testów, których wyniki będą kluczowe dla przyszłości obu projektów, wskazano także w informacji.
„’Trophy Hunter’ osiąga bardzo dobre parametry zaangażowania graczy i konwersji, jednak zanim TSG zdecyduje się na dalszą skalę inwestycji, konieczna będzie dokładna analiza konkurencyjnego otoczenia oraz ocena potencjału skalowania gry do poziomu, który umożliwi jej osiągnięcie komercyjnego sukcesu. Z kolei 'Real Combat Simulator’ znalazł swoje miejsce w atrakcyjnej niszy rynkowej z niewielką liczbą konkurentów, jednak jego przyszłość zależy od wyników sześciomiesięcznych testów, które zweryfikują wielkość segmentu oraz potencjalny zwrot z inwestycji. Testy rozpoczęły się w lutym 2025 r. na platformie Android” – napisano w komunikacie.
TSG podkreśliło też w materiale, że „wchodzi w 2025 rok z mocnym fundamentem do odbudowy wzrostu”.
„Nasz priorytet to konsekwentna realizacja planu i pełne wykorzystanie doświadczeń zdobytych w 2024 roku. […] Jesteśmy dobrze przygotowani do stabilizacji wyników flagowych tytułów i przyspieszenia wzrostu w segmencie symulatorów lotniczych. Chcemy także rozwijać nasze portfolio – planujemy rozbudować je o przynajmniej jeden, a potencjalnie oba prototypy w pełnoprawne produkty, pod warunkiem ich komercyjnej opłacalności” – skomentował Ilczuk, cytowany w komunikacie.
TSG podkreśliło również, że opracowało długoterminową wizję rozwoju Grupy, wykraczającą poza 2025 rok, która zakłada aktywne poszukiwanie selektywnych możliwości przejęć w celu rozszerzenia portfolio i przyspieszenia wzrostu.
„Spółka pozostaje zaangażowana w rozwój nowych tytułów zarówno poprzez inwestycje w projekty wewnętrzne, jak i akwizycje, co zapewni jej zrównoważony rozwój na wysoce konkurencyjnym rynku gier mobilnych” – podsumowano.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w 2018 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews