Agora odnotowała 9,21 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wobec 38,59 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 27,58 mln zł wobec 53,32 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 14,7 mln zł w II kw. br.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 201,82 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 129,53 mln zł rok wcześniej.
W I-II kw. 2021 r. spółka miała 65,49 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 81,32 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 347,77 mln zł w porównaniu z 419,12 mln zł rok wcześniej.
„W pierwszym półroczu 2021 r. Grupa Agora osiągnęła przychody w wysokości 347,8 mln zł, czyli niższe o 17% w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. To rezultat zamknięcia kin Helios trwającego do 20 maja 2021 r. z uwagi na restrykcje wprowadzone przez rząd w związku z walką z pandemią. Z tego też powodu segment Film i Książka odnotował zmniejszenie wpływów. Skurczyły się one w pierwszym półroczu 2021 r. o 58,5% do 65,4 mln zł. […] Wzrosły natomiast przychody z działalności Wydawnictwa Agora oraz z działalności
gastronomicznej. W pierwszym półroczu 2021 r. wpływy Wydawnictwa Agora zwiększyły się o 16,6% do 24,6 mln zł, głównie dzięki wyższym przychodom ze sprzedaży książek. W omawianym okresie wpływy segmentu z działalności gastronomicznej wzrosły o 57,9% do 12,0 mln zł. Pozostałe segmenty biznesowe odnotowały wzrost przychodów zarówno w drugim kwartale, jak i w pierwszym półroczu 2021 r.” – czytamy w raporcie.
Agora podała, że zwiększenie przychodów segmentu Radio – do 42,9 mln zł w pierwszym półroczu 2021 r. oraz do 23,0 mln zł w drugim kwartale 2021 r. wynikało głównie z powrotu części reklamodawców do działalności biznesowej, co przełożyło się na większą liczbę kampanii reklamowych.
W I półroczu 2021 r. o 5,8% do 47,8 mln zł wzrosły wpływy segmentu Reklama Zewnętrzna, głównie ze względu na ich dynamiczne zwiększenie – o 139,1% do 31,8 mln zł – w drugim kwartale 2021 r. Był to efekt przede wszystkim stopniowego znoszenia obostrzeń sanitarnych i odmrażania gałęzi gospodarki, co przełożyło się na wzrost liczby kampanii reklamowych.
Z kolei w segmencie Prasa wpływy wzrosły do 95,9 mln zł, a w samym drugim kwartale 2021 r. aż o 15,6% do 49,6 mln zł dzięki zwiększeniu zarówno wpływów ze sprzedaży reklam, jak i ze sprzedaży wydawnictw.
„W pierwszym półroczu 2021 r. EBITDA Grupy wyniosła 6,6 mln zł. W drugim kwartale 2021 r. Grupa odnotowała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 14,7 mln zł, co oznacza istotną poprawę w porównaniu do drugiego kwartału 2020 r. Jednocześnie grupa odnotowała stratę na poziomie EBIT zarówno w drugim kwartale, jak i w pierwszym półroczu 2021 r. W okresie kwiecień – czerwiec 2021 r. stanowiła ona 27,6 mln zł, a w okresie styczeń – czerwiec 2021 r. 77,1 mln zł. W obu omawianych okresach grupa zanotowała stratę netto – w drugim kwartale 2021 r. na poziomie 9,9 mln zł, a pierwszym półroczu 2021 r. 69,3 mln zł. Natomiast strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 9,2 mln zł w drugim kwartale 2021 r. i 65,5 mln zł w okresie styczeń – czerwiec 2021 r., wymienia spółka.
W ujęciu bez uwzględniania wpływu standardu MSSF 16 w pierwszym półroczu 2021 r. Grupa Agora odnotowała stratę na poziomie EBITDA w wysokości 13 mln zł, a w drugim kwartale 2021 r. zysk na poziomie EBITDA w wysokości 5,4 mln zł. W tym ujęciu strata na poziomie EBIT wyniosła w okresie kwiecień – czerwiec 2021 r. 21 mln zł, a w okresie styczeń – czerwiec 2021 r. 63,4 mln zł. W obu omawianych okresach grupa odnotowała stratę netto w ujęciu bez MSSF 16 – w drugim kwartale 2021 r. na poziomie 15,4 mln zł, a pierwszym półroczu 2021 r. 61,5 mln zł, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2021 r. wyniósł 10,54 mln zł wobec 74,62 mln zł straty rok wcześniej.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym.
Źródło: ISBnews