Allegro dąży do osiągnięcia wzrostu GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na platformie) z działalności w Polsce w IV kw. br. w górnej granicy przewidywanego zakresu (11-13%) oraz marży EBITDA w wysokości ok. 5,3-5,5% (wobec oczekiwanego zakresu 4-7%), poinformował CFO Allegro i executive director Jonathan Eastick.
„Jeśli chodzi o działalność w Polsce, to oczywiście ważne jest, aby pamiętać, że IV kwartał to oczywiście szczyt popytu i aby uzyskać świetny cały rok, naprawdę musimy wykorzystać tę okazję. To właśnie robimy. Intensywnie inwestujemy. Uruchamiamy wiele dźwigni w obszarze handlowym i marketingowym, aby zapewnić, że będziemy nadal przyspieszać nasz wzrost GMV rok do roku w polskim biznesie” – powiedział Eastick podczas telekonferencji.
„Chcę podkreślić, że prognoza zakłada wzrost między 11% a 13% procent, ale te 13% – wyższy koniec przedziału, do którego tak naprawdę dążymy – należy porównywać z 8,5% wzrostu w IV kwartale rok temu” – dodał.
W III kw. 2024 r. GMV Grupy Allegro wyniosła 15,46 mld zł (wzrost o 9,9% r/r), zaś w Polsce – 14,71 mld zł (+10,8% r/r).
„Oczekujemy, że skorygowana marża EBITDA w relacji do GMV w IV kwartale wyniesie – przy wyższym końcu prognozy, przy wzroście GMV o 13% – około 5,5%; natomiast na niższym poziomie może wynieść 5,3%, w porównaniu do 6% w III kwartale. Chciałbym przypomnieć, że mieści się to w średnioterminowych założeniach, które ustaliliśmy na początku roku, wynoszących od 5,3% do 5,7%. Oznacza to również, że jeśli osiągniemy górny pułap tego zakresu, to za cały rok 2024 wynik może wynieść około 5,8%” – wskazał też CFO.
W III kw. br. marża EBITDA z działalności w Polsce sięgnęła 6% GMV, tj. ukształtowała się ponownie powyżej średnioterminowych oczekiwań Allegro na poziomie 5,3-5,7%, podkreśliła spółka w komunikacie poświęconym opublikowanym dziś wynikom.
Allegro podało wcześniej dziś, że oczekuje wzrostu GMV (czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na platformie) z działalności w Polsce w przedziale 11-13% r/r w IV kw. 2024 r., przy wzroście przychodów o 13-16% i skorygowanego zysku EBITDA o 4-7% r/r.
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews