Amica odnotowało 109,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 114,19 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 167,15 mln zł wobec 153,04 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 222,5 mln zł wobec 206,2 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3 023,31 mln zł w 2019 r. wobec 2 927,64 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 106,92 mln zł wobec 125,47 mln zł zysku rok wcześniej.
„Strategię HIT2023 będzie trzeba skorygować i dopasować do nowej sytuacji. Planowane inwestycje w wysokości 500 mln złotych będą musiały być ocenione na nowo i albo zostaną przesunięte w czasie, albo będziemy musieli z nich czasowo zrezygnować. Będziemy musieli skoncentrować się na konsolidacji przejętych w ostatnich latach spółek. Rozwój marki Fagor na rynkach ulegnie opóźnieniu” – powiedział prezes Amici Jacek Rutkowski, cytowany w raporcie fianansowym.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.
Źródło: ISBnews