Asbis Enterprises Plc odnotowało 2,46 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 0,93 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 5,45 mln USD wobec 5,27 mln USD zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 380,44 mln USD w II kw. 2020 r. wobec 370,91 mln USD rok wcześniej.
„Główne wydarzenia w okresie trzech miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020:
• W II kw. 2020 przychody wzrosły o 2,6%% do 380 439 USD z 370 909 USD w II kw. 2019.
• W II kw. 2020 zysk brutto wzrósł o 4,2% do 21 927 USD z 21 053 USD w II kw. 2019.
• W II kw. 2020 marża zysku brutto wzrosła do 5,76% w porównaniu do 5,68% w II kw. 2019.
• W II kw. 2020 koszty sprzedaży spadły o 0,6% do 9 466 USD z 9 520 USD w II kw. 2019.
• W II kw. 2020 koszty ogólnego zarządu zwiększyły się o 12,0% do 7 016 USD z 6 262 USD
w II kw. 2019.
• W II kw. 2020 EBITDA była nieznacznie wyższa rok do roku i osiągnęła 6 479 USD w porównaniu do 6 384 USD w II kw. 2019″ – czytamy w raporcie.
W I poł. 2020 r. spółka miała 4,73 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 2,62 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 880,95 mln USD w porównaniu z 788,24 mln USD rok wcześniej.
„Główne wydarzenia w okresie sześciu miesięcy zakończonym 30 czerwca 2020:
• Przychody wzrosły o 11,8% do 880 945 USD z 788 241 USD w I półroczu 2019.
• Zysk brutto wzrósł o 12,3% do 47 338 USD z 42 161 USD w I półroczu 2019.
• Marża zysku brutto wzrosła do 5,37% w porównaniu do 5,35% w I półroczu 2019.
• Koszty sprzedaży wzrosły o 2,1% do 20 518 USD z 20 093 USD w I półroczu 2019.
• Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 23,1% do 15 006 USD z 12 194 USD w I półroczu 2019.
• EBITDA wyniosła 13 856 USD w porównaniu do 11 794 USD w I półroczu 2019, mocna poprawa o 17,5%” – czytamy dalej.
„W pierwszej połowie 2020 roku wiele linii produktów radziło sobie bardzo dobrze. Trwająca pandemia spowodowała, że e-learning stał się jednym z najważniejszych osiągnięć branży IT. Urządzenia mobilne, takie jak tablety i laptopy, znalazły się na szczycie potrzeb konsumentów. Komponenty, które pomagają budować serwery (dyski SSD, HDD, itp.) również zanotowały bardzo duże zwyżki sprzedaży, ponieważ potrzeba coraz więcej wysiłku, aby zaspokoić rosnące potrzeby użytkowników związane z przechowywaniem i udostępnianiem informacji” – wskazano także w materiale.
Własne produkty, Prestigio i Canyon, również cieszyły się dużym zainteresowaniem. Jeśli chodzi o Canyon, Asbis zauważył znaczny wzrost popytu na kamery internetowe, zestawy słuchawkowe i inne akcesoria do gier.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych wyników, zwłaszcza biorąc pod uwagę warunki rynkowe. Oznacza to, że w czasach pandemii, zamkniętych rynków i ogólnego spowolnienia gospodarek światowych nasze wyniki są wyższe niż te z ubiegłego roku. To znakomite osiągnięcie, świadczące o dojrzałości naszej organizacji i efektywnym modelu biznesowym” – podsumowano w raporcie.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,91 mld USD w 2019 r.
Źródło: ISBnews