W opublikowanym właśnie raporcie za trzeci kwartał 2024 roku BizTech Konsulting S.A., czyli spółka informatyczna z rynku giełdowego NewConnect, poinformowała o osiągnięciu przychodów netto ze sprzedaży na poziomie 4.991,5 tys. zł, oznaczających wzrost o 14,1% w ujęciu rok do roku oraz zysku netto w wysokości 29,2 tys. zł, względem 31,36 tys. zł rok wcześniej. Jak zaznacza spółka z sektora IT istotny wpływ na zaraportowane wyniki miał wzrost sprzedaży usług o 17,3% do poziomu 3.777,4 tys. zł, jak również wzrost sprzedaży licencji o 5,4% do poziomu 1.214,2 tys. zł. Wyraźnie podkreślono przy tym, że sprzedaż usług, która charakteryzuje się wyższymi marżami niż sprzedaż licencji, idzie zdecydowanie lepiej niż w ubiegłym roku, natomiast sprzedaż licencji utrzymuje się na zbliżonym poziomie.
„W III kw. 2024 r. świadczono więcej usług w zakresie helpdesku i zarzadzania IT. Emitent rozwija zakres świadczenia usług outsourcingowych, na które popyt zdecydowanie rośnie. Spółka dostrzega zwiększone zainteresowanie produktami z obszaru cyberbezpieczeństwa. Klienci do obecnych, już posiadanych, rozwiązań dokupują moduły lub produkty zwiększające zarządzanie lukami w zabezpieczeniach” – przybliżono kluczowe działania operacyjne BizTech Konsulting S.A. w trzecim kwartale 2024 r.
W dalszej części raportu kwartalnego spółka informatyczna podkreśla między innymi, że większość prowadzonych szkoleń odbywa się w formule stacjonarnej, która jest wyżej marżowa od typu online, odnosząc się szerzej do istoty działań podejmowanych w obszarze usług.
„Spółka świadczyła więcej usług outsourcingowych, głównie dla stałych, dotychczasowych klientów. Dział Edukacji zrealizował kursy z aplikacji biurowych Microsoft na różnych poziomach dla 149 osób oraz projekty szkoleniowe z obsługi kas samoobsługowych dla dwóch ogólnopolskich sieci handlowych – łącznie 202 osoby. Przeprowadzono 483 egzaminy różnych dostawców (m.in.: Kryterion, PSI, VUE)” – przybliżono aspekt biznesowy segmentu szkoleń i edukacji BizTech Konsulting S.A.
„W obszarze outsourcingu IT została rozszerzona działalność o współpracę z klientami z branży finansowej (od lipca) oraz ubezpieczeniowej (od września), co wiąże się z planowanym zatrudnieniem specjalistów. Procesy rekrutacyjne są już w toku. Jednocześnie jest rozbudowywany zespół u klienta z branży spożywczej. Pozostałe kontrakty pozostają na stabilnym poziomie, a w najbliższych miesiącach przewidywane jest rozszerzenie współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym w zakresie usług serwisowych i helpdesku” – uzupełniono o informacje dotyczące obszaru outsourcingu IT oraz widocznych perspektyw biznesowych.
W raportowanym okresie największy wpływ na wynik finansowy, analogicznie jak kwartał wcześniej, wywarły mocny wzrost wynagrodzeń, związany z presją płacową o 39,4% r/r oraz wzrost kosztów finansowych o 163,6% r/r, co ma związek z wydłużającymi się terminami płatności przez kontrahentów. W komentarzu wynikowym odnotowano także, że zysk z działalności operacyjnej wyniósł na koniec trzeciego kwartału 2024 roku 168,79 tys. zł i wzrósł o 93,8% w ujęciu rok do roku, natomiast EBITDA osiągnęła poziom 241,5 tys. zł, wobec 153,8 tys. zł w analogicznym okresie rok wcześniej, co oznacza wzrost o 57% r/r.
„Spółka kontynuuje intensywnie rozmowy w sprawie pozyskania nowych kontraktów oraz zwiększenia liczby zleceń od dotychczasowych klientów. Spółka oczekuje utrzymania wysokiego poziomu sprzedaży usług i towarów w kolejnych kwartałach i poprawy rentowności sprzedaży. Zarząd oczekuje dobrej sprzedaży w IV kwartale, który jest zwykle najlepszy, gdyż kontrahenci realizują swoje budżety roczne” – czytamy w podsumowaniu.
Źródło: Spółka