Comp uzyskał potwierdzenie wykorzystania technologii M/platform przez kolejnych dużych uczestników rynku, co było głównym celem M/platform na obecny rok w ogłoszonej strategii. Dzięki temu spółka planuje uzyskanie trwałej rentowności i pozytywnej kontrybucji projektu M/platform do zysku EBITDA grupy kapitałowej począwszy od 2023 roku, podał Comp. To punkt zwrotny w dotychczasowym rozwoju tego projektu, podkreślono.
„Porozumienia biznesowe zawarte w celu upowszechnienia technologii M/platform m.in. w sieciach handlowych skutkują istotnym wzrostem kontraktacji usług ekosystemu M/platform dostarczanych przez grupę kapitałową Comp S.A. od 2023 roku. Wyższa sprzedaż dotyczyć będzie usług SAAS sprzedawanych w modelu abonamentowym w ramach kilkuletnich kontraktów, co jest jednym z głównych zródeł wzrostu opisanego w strategii Comp 2025 Next Generation” – czytamy w komunikacie.
Comp podkreśla, że jest to zgodne z wcześniej przekazywanymi informacjami, że skala oraz szybkość reakcji pozwalają na dalszy wzrost projektu M/platform dzięki wykorzystaniu postępującego usieciowienia handlu spożywczego.
„Trend ten widać nie tylko w Polsce i dotyczy nie tylko branży handlu spożywczego, a zatem w kolejnych etapach, po zapewnieniu rentowności na rynku spożywczym w Polsce, skupimy się na rozwoju perspektyw eksportowych na rynku FMCG oraz na innych branżach w Polsce, wykorzystując posiadany potencjał technologiczny oraz polski rynek spożywczy jako pierwszy rynek referencyjny skutecznego wdrożenia w szerokiej skali. W naszych planach skupimy się na rozwoju tych elementów ekosystemu M/platform, które zapewnią odpowiednią rentowność w okresie realizacji strategii” – czytamy dalej.
Wzrost kontraktacji usług opartych o M/platform przybliża nas do osiągnięcia priorytetowego celu „Comp 2025 Next Generation”, jakim jest zapewnienie stałego wzrostu wartości spółki, uniezależnionego od tempa fiskalizacji, podkreślono.
„Przyjęta strategia zakłada wejście spółki na tę stabilną trajektorię rozwoju już na początku 2023 roku” – podsumowano.
Przedstawiona w lipcu br. strategia „Comp 2025 Next Generation” przewiduje uzyskanie zysku EBITDA w wysokości ok. 70-75 mln zł w 2022 r. i ok. 95-100 mln zł w 2023 r. Plany na 2024-2025 są opracowywane i zakładają dalszy wzrost zysku EBITDA o ok. 20% rocznie. W 2021 r. Comp wypracował 110,09 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA (był to najwyższy wynik w historii spółki).
Wśród najważniejszych elementów strategii przeznaczonych do realizacji w 2022 roku wymieniono potwierdzenie wykorzystania M/platform przez kolejnych dużych uczestników rynku (sieci handlowe, producenci).
Comp jest integratorem systemów IT oraz dostawcą rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Grupa buduje też pozycję największego producenta urządzeń fiskalnych w Polsce i w Europie. Od stycznia 2005 r. akcje spółki są notowane na GPW.
Źródło: ISBnews