cyber_Folks zakłada, że perspektywa dalszego wzrostu wyników opiera się, obok wzrostu organicznego, także na akwizycjach, poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Robert Stasik. Obok gotowości do M&A spółka podtrzymuje potencjał do rosnącej dywidendy.
„Nasza perspektywa wzrostu wyników kolejnych okresach to nie tylko, jak w ostatnich głównie 2 latach, mocny wzrost organiczny rzędu 20-30%. Ale też bardzo duży potencjał, jeżeli chodzi o wzrost poprzez przejęcia, które w naszej historii zawsze były istotnym czynnikiem wzrostu. W kolejnych latach zakładamy powrót do ścieżki M&A, co pozwoli jeszcze podbić tę dynamikę wzrostu. A mamy na to bardzo dużą przestrzeń w związku z bardzo mocnym spadkiem długu” – powiedział Stasik podczas wideokonferencji.
Wskazał, że dług netto/EBITDA jeszcze na początku tego roku wynosił 0,5x, a do końca roku powinien się praktycznie zbliżyć do zera, dzięki zarówno wysokiej dynamice wzrostu EBITDA, ale też bardzo wysokiej zdolności do generowania przepływów.
„Oczywiście też w pewnym stopniu potencjał inwestycyjny uwolnił się też wraz z otrzymaniem ok. 80 mln zł wpływów ze sprzedaży udziałów w Profitroom. Podtrzymujemy nasze deklaracje, że chcemy wrócić do tej ścieżki M&A i mamy bardzo duży potencjał, a żeby te te przejęcia finansować tylko i wyłącznie długiem, a jednocześnie też mamy bardzo duży potencjał dywidendowy. Wysoki poziom zysku netto z tego roku z pewnością pozwoli nam na to, ażeby zarówno kontynuować naszą politykę dywidendy i dynamikę jej wzrostu” – dodał dyrektor finansowy.
Narastająco za 9 miesięcy 2024 roku cyber_Folks wypracował blisko 100 mln zł zysku netto. „To jest istotna informacja w kontekście zwiększonej perspektywy dywidendowej za obecny rok” – wskazał Stasik.
Zaznaczył, że emitent z każdym kwartałem systematycznie zwiększa przychody i i zyski.
„Oczywiście zamierzamy ten trend kontynuować. Wzrosty […] mają bardzo silne i bardzo stabilne podstawy i tą podstawą jest nasza szeroka i lojalna baza ok. 365 tys. klientów, którzy co roku generują coraz wyższe przychody. Widzimy dla nich dalszą perspektywę do kontynuowania tej dynamiki wzrostu, który realizowaliśmy do tej pory. Nasze ARPU, czyli roczne przychody, które generujemy dzielone przez liczbę klientów w porównaniu do naszych głównych konkurentów globalnych jak GodDaddy czy Squarespace średnio generują ARPU ponad 60% wyżej, niż obecnie my generujemy. To pokazuje jaka minimalna jeszcze przestrzeń do tego, ażeby nasze ARPU podnieść. Gdzie widzimy na to perspektywę, to są nasze nowe produkty, jak Stores, czy Now, aby tę przestrzeń, którą jeszcze mamy, chociażby do naszych konkurentów móc domknąć” – stwierdził dyrektor finansowy.
cyber_Folks (wcześniej R22) to grupa spółek technologicznych, koncentrująca się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2017 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews