Dino Polska planuje zwiększenie nakładów inwestycyjnych w tym roku do 1,5 mld zł z 1,35 mld zł capeksu w ub.r., poinformował członek zarządu Michał Krauze. Dino Polska liczy na podobną jak w ubiegłych latach dynamikę wzrostu sprzedaży LfL (w ub.r. wyniosła ona 12,4%).
„W 2022 r. wchodzimy z ambitnymi planami. Zakładane na ten rok nakłady inwestycyjne wyniosą około 1,5 mld zł i zostaną przeznaczone na otwarcie większej liczby sklepów niż w minionym roku. Równolegle będziemy rozwijać sieć naszych centrów dystrybucyjnych. Po otwarciu dwóch nowych centrów w 2021 r., w tym roku budujemy kolejne. Większe nakłady niż w poprzednich latach przeznaczymy na rozwój mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, tak by skutecznie zaspokajać potrzeby zakupu najwyższej jakości świeżego mięsa wśród rosnącej rzeszy naszych klientów” – napisał Krauze w liście dołączonym do raportu rocznego.
Łączne nakłady inwestycyjne Dino Polska wyniosły w minionym roku 1,35 mld zł, a narastająco w latach 2017-2021 osiągnęły poziom 4,4 mld zł. Pozwoliło to stworzyć 6,6 tys. nowych miejsc pracy w 2021 r. i 21,8 tys. w ostatnich 5 latach. Na koniec 2021 r. spółka zatrudniała 32,4 tys. pracowników, podkreślił członek zarządu.
„W priorytetach, które stawiamy sobie na ten rok jest też zapewnienie wysokiej dostępności towarów w naszych marketach, w możliwie najlepszych cenach. W połączeniu ze stabilną kondycją konsumentów, którą obserwujemy w pierwszych miesiącach roku, powinno to pozwolić utrzymać nam wysoką dynamikę wzrostu przychodów w całym roku i podobną jak w minionych latach dynamikę wzrostu LfL. Z kolei szybki wzrost skali działalności powinien być dla naszego biznesu czynnikiem sprzyjającym w neutralizowaniu obserwowanej od drugiego półrocza 2021 r. presji inflacyjnej na koszty działalności” – zapowiedział także Krauze.
W 2021 r. całkowite przychody ze sprzedaży Dino Polska wzrosły o 32% do 13,4 mld zł, a sprzedaż like-for-like (LfL; w sklepach istniejących od ponad roku) zwiększyła się o 12,4%.
Grupa Dino podkreśla, że „konsekwentnie realizuje” ekspansję sieci marketów Dino otwierając 123 nowe markety w 2016 r., 147 w 2017 r., 202 w 2018 r., 243 w 2019 r., 255 w 2020 r. i 343 w 2021 r., czemu towarzyszył wzrost powierzchni sali sprzedaży o odpowiednio: 24,4%, 23,8%, 27,3%, 25,7%, 21,4% i 23,9%. W efekcie na koniec 2021 r. spółka posiadała 1 815 sklepów, podczas gdy na koniec 2015 r. liczba ta wynosiła 511.
„Zamiarem Zarządu Dino Polska jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu liczby marketów Dino także w kolejnych latach. Zarząd Dino Polska, mając na uwadze stosunkowo niewielki, wynoszący mniej niż 5% udział sieci Dino w rynku, planuje dalej wykorzystywać możliwości organicznego rozwoju sieci w obecnej formie poprzez: (i) dalsze zagęszczanie sklepów na obecnych obszarach działalności, oraz (ii) konsekwentną ekspansję w nowych regionach, które docelowo powinny się charakteryzować zbliżonym nasyceniem sklepów Dino, jak pozostałe regiony kraju” – czytamy także w sprawozdaniu zarządu.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13 362 mln zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews