Celem Esotiq & Henderson na kolejne kwartały bieżącego i przyszłego roku jest utrzymanie lub zwiększanie marży brutto, poinformował prezes Krzysztof Jakubowski.
„Głównym celem na kolejne kwartały 2022 r. oraz roku przyszłego będzie utrzymanie bądź też podwyższanie marży brutto, jeżeli będzie to możliwe. W obecnej sytuacji jest to naprawdę spore wyzwanie” – powiedział Jakubowski podczas konferencji prasowej.
Grupa zwiększyła sprzedaż w salonach własnych o 50% r/r oraz utrzymała na ok. 68% poziomie marżę brutto na sprzedaży w I poł. br.
Spółka podała wcześniej, że pracuje nad rozpoczęciem sprzedaży na Zalando w Austrii i Szwajcarii; trwają końcowe prace nad aplikacją mobilną – spółka zamierza ją uruchomić na przełomie września i października.
Spółka podkreśla, że wciąż poszukuje dobrych jakościowo lokalizacji w Polsce oraz planuje wejście na nowe rynki.
W II kwartale br. nastąpiło otwarcie drugiego salonu na Słowacji. Spółka całkowicie zaprzestała sprzedaży w Rosji, gdzie miała jeden sklep oraz zawiesiła działalność 9 z 23 sklepów na Ukrainie, które stanowią niewielki wolumen obrotu w sprzedaży (stan na 30 czerwca 2022 roku).
Na koniec II kw. 2022 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 535 tys. m 2 (-1% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 299 salonów, w tym 232 franczyzowych oraz 67 własnych.
Esotiq & Henderson odnotował 4,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I poł. 2022 r. wobec 8,16 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 5,19 mln zł wobec 8,72 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 106,8 mln zł w I poł. 2022 r. wobec 94,88 mln zł rok wcześniej.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.
Źródło: ISBnews