Eurocash spodziewa się wyższego w ujęciu rocznym zysku EBITDA w 2023 r. i liczy na pokonanie rekordu z ub.r., poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka. Wskazał, że mimo niełatwego obecnie rynku spółka podtrzymuje osiągnięcie strategicznego celu, jakim jest wzrost EBITDA do 1 mld zł w 2025 roku.
„Podtrzymujemy to, co powiedziałem na początku tego roku – czyli EBITDA tego roku powinna być wyższa niż była w roku poprzednim. To widać z trendu, który mamy w ostatnich siedmiu kwartałach, to widać na poziomie kroczących ostatnich 12 miesięcy. Tamten rok był rekordowy – to znaczy, że w tym roku rekord też powinien być pobity” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
Wartość EBITDA przed MSSF 16 Grupy Eurocash za ostatnie 12 miesięcy sięgnęła 588 mln zł.
„Utrzymujemy cel strategiczny dla EBITDA przed MSSF 16 na poziomie 1 mld zł w 2025 r. Jesteśmy przywiązani do tego celu w tym terminie, czyli do 2025 r. Realizujemy go konsekwentnie m.in. dzięki synergiom kosztowym, wynikającym z integracji naszych spółek hurtowych, poprawie rentowności detalu i założeniu, że nasze kluczowe projekty staną się rentowne. Będziemy do tego dążyli, mimo stosunkowo niełatwego rynku, który obserwujemy. Utrzymujemy ten cel” – zapowiedział Surówka.
Podkreślił, że obecny rok jest bardzo ważny, by osiągnąć strategiczny cel, jakim jest wzrost EBITDA do 1 mld zł w 2025 roku.
„Kluczowy jest ten rok. Bo w tym roku budujemy fundament do zintegrowania spółek hurtowych, pracujemy nad integracją danych, wyrównujemy poziom wiedzy między jednostkami, identyfikujemy procesy. To są spółki, które pracowały niezależnie od siebie dziesiątki lat i dlatego to wymaga pewnej pracy. Dość dużo inwestujemy również w systemy IT po to, żeby to wszystko ujednolicić. 2024 to będzie ten rok, kiedy ta integracja się realnie zadzieje. Od 1 stycznia pierwsze spółki będą pracowały pod jednym szyldem, pod jednym szefem – zmieniamy całą strukturę korporacyjną. 2025 to będzie pierwszy rok, kiedy tak naprawdę będzie widać efekty w pełni. W tym momencie bardziej widać koszt niż efekty, dlatego ten 2023 rok jest jeszcze przejściowy” – wyjaśnił prezes Eurocash.
W II kw. br. zysk EBITDA Grupy Eurocash sięgnął 268,9 mln zł wobec 256,3 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA w I pół. br. sięgnął 434,4 mln zł wobec 407,3 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksów mWIG40 i WIG30.
Źródło: ISBnews