Eurocash może utrzymać capex na podobnym do ubiegłorocznego poziomie ok. 200 mln zł w 2024 r. i 2025 r., poinformował prezes Eurocash Paweł Surówka w rozmowie z ISBnews.
„Nasze inwestycje capex w dużej mierze są przybliżone r/r i jest to zazwyczaj skala między 200 a 300 mln zł, ale powiedziałbym, że w tym roku i przyszłym to będzie ok. 200 mln zł” – powiedział Surówka w rozmowie z ISBnews.
„Teraz inwestujemy w cztery główne projekty – pierwszy z nich to integracja hurtu i idące za tym inwestycje technologiczne, które pozwalają zintegrować spółki hurtowe i poprawić szeroko rozumiany omnichannel. Drugi aspekt to Delikatesy 2.0 i ich mocna przebudowa, poprawa asortymentu, promocji, pozycjonowania cenowego i cały aspekt komunikacji z klientami. Kolejne dwa projekty to Frisco i Duży Ben. We Frisco poczyniliśmy duże inwestycje w 2023 r. – przede wszystkim w nowy magazyn pod Warszawą, a w Dużym Benie inwestowaliśmy w otwarcia nowych sklepów” – dodał prezes.
Zaznaczył, że w tym roku duże inwestycje dotyczą Delikatesów Centrum – przede wszystkim w przebudowę i odnowienie istniejącej bazy sklepów, a w kolejnym roku inwestycje będą w dużej mierze skupione na budowie ekspansji.
„Oczywiście, cały czas inwestujemy też w podstawowy biznes i pozyskiwanie sklepów franczyzowych do naszej spółki hurtowej” – wskazał też Surówka.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews