Punch Punk S.A. producent gier wideo na PC i konsole, coraz bliżej debiutu na NewConnect. Giełda Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie postanowiła o wprowadzeniu do obrotu na rynku NewConnect akcji spółki Punch Punk S.A. Do obrotu wprowadzone będą wszystkie akcje spółki. Model biznesowy studia opiera się na realizacji autorskich projektów oraz produkcji na zlecenie – narracyjnych gier przygodowych. Spółka w ostatnich latach pozyskała finansowanie w ramach programów Kreatywna Europa i GameINN na działalność w segmencie produkcyjnym i rozwojowym w wysokości ponad 2 mln zł.
– Debiut Punch Punk S.A. na rynku NewConnect to kolejny krok w rozwoju studia. 15 lipca Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę, która przybliża nas do finalizacji procesu z tym związanego. Czekamy na wyznaczenie pierwszego dnia notowań – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk S.A. – Jednym naszych nadrzędnych celów jest tworzenie bogatego portfolio produktowego, co realizujemy poprzez produkcję gier własnych oraz projektów na zlecenie na wszystkie popularne wśród graczy platformy, tj. PC, PlayStation 4, Xbox, Nintendo Switch oraz PS VR. Współpraca z zewnętrznymi podmiotami jest elementem strategii, który ma zapewnić większą dywersyfikację wpływów finansowych w spółce – dodaje.
Punch Punk SA w minionym roku przeprowadziła emisję akcji, w ramach której pozyskała około 1,5 mln zł. Kluczowe założenia z tym związane obejmują m.in. wydanie gier Moonshine VR oraz AIDA, czy zakup IP do rozpoznawalnego tytułu oraz rozbudowę działu wydawniczego VR i portingowego.
Na liście już wydanych, autorskich gier studia są: This is the Zodiac Speaking oraz Apocalipsis: Harry at the End of the World. Ścieżka dźwiekowa gry Apocalipsis otrzymała nominację do Fryderyków w kategorii Muzyka Filmowa. Kompozycję stworzył Agim Dzeljilj. Gra Apocalipsis: Harry at the End of the World została wyróżniona przez prestiżowy Guardian jako jedna z 10 najciekawszych gier indie na świecie.
– Oprócz realizacji własnych gier oraz tytułów na zlecenie, pracujemy także nad narzędziem do efektywnego tworzenia unikalnej warstwy artystycznej oddającej stylistykę komiksową w grach 3D o roboczej nazwie COSMOS, które zostanie wykorzystane m.in. w Moonshine w wersji na PC i VR. Dofinansowanie na ten cel otrzymaliśmy z sektorowego programu GameINN – podsumowuje Krzysztof Grudziński.
O spółce:
Punch Punk Games zostało założone w 2017 roku. Model biznesowy studia zakłada produkcję gier o oryginalnej oprawie wizualnej połączonej z silną narracją i filmowym stylem opowiadania oraz realizację projektów na zlecenie. Spółka rozwija się także w obszarze wirtualnej rzeczywistości. Jednym z projektów, które dostosuje do wymagań platform VR-owych jest sprzedażowy hit Movie Games – Drug Dealer Simulator.
Źródło: Spółka