Gremi Media odnotowało skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 25,1 mln zł wobec 22,7 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 10,5% r/r, podała spółka. Skorygowana EBITDA wzrosła w tym okresie o 4,5% do poziomu 6,8 mln zł wobec 6,5 mln zł w tym samym okresie roku ubiegłego, podano także.
W całym pierwszym półroczu 2021 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 1,5% z 46,2 mln zł do 46,9 mln zł. W tym samym czasie odnotowano zwyżkę wskaźnika EBITDA skorygowana z poziomu 10,8 mln zł do 11,1 mln zł czyli o 2,9%. Pozwoliło to na kolejny wzrost rentowności EBITDA z 23,3% do 23,6%, czytamy w komunikacie.
„Wyjątkowo dobre wyniki drugiego kwartału bardzo nas cieszą. Zgodnie z oczekiwaniami wróciliśmy na ścieżkę wzrostu również pod kątem generowanych przychodów. Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż wzrosty notujemy już także w skali całego półrocza, pomimo tego, że pierwszy kwartał ubiegłego roku, który w większości miał miejsce jeszcze przed pandemią stanowi bardzo wysoką bazę” – powiedział prezes Tomasz Jażdżyński, cytowany w komunikacie.
Wzrosty przychodów grupy kapitałowej Gremi Media następują przede wszystkim w obszarze cyfrowym. W obszarach tradycyjnych, takich jak organizacja wydarzeń i konferencji, spółka dalej napotyka na bardzo poważne przeszkody spowodowane pandemią.
„Pomimo częściowego znoszenia restrykcji związanych z COVID-19 generowanie przychodów w obszarach wymagających organizowania wydarzeń obejmujących większą liczbę osób dalej napotyka na poważne utrudnienia. Dlatego skupiamy się na rozwoju cyfrowej oferty grupy, również w tych aspektach, które dawniej były zdominowane przez wydarzenia stacjonarne” – powiedział członek zarządu ds. sprzedaży Jarosław Machocki.
Gremi Media wydaje „Rzeczpospolitą”, „Parkiet” i ich serwisy internetowe www.rp.pl i www.parkiet.com. Ponadto posiada pakiety kontrolne w spółkach e-Kiosk i KancelarieRP oraz 47% w spółce MMC Conferences S.A., organizującej konferencje biznesowe. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews