Grupa AB będzie rekomendować wypłatę dywidendy za rok obrotowy 2020/2021 (od 1 lipca 2020 do 30 czerwca 2021), ale jej wysokość jeszcze nie została ustalona przez zarząd, poinformował członek zarządu Grzegorz Ochędzan.
„Po rekordowym roku będziemy chcieli rekomendować do walnego zgromadzenia przez radę nadzorczą wypłatę dywidendy. Chcemy dzielić się zyskiem z akcjonariuszami, ale wysokość dywidendy nie jest jeszcze ustalona. Będziemy chcieli wewnętrznie dokonać konsultacji, ale na pewno chcemy rekomendować walnemu zgromadzeniu podział zysku” – powiedział Ochędzan podczas wideokonferencji prasowej.
Grupa AB w roku obrotowym 2020/2021 (od 1 lipca 2020 do 30 czerwca 2021) odnotowała 123,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 66,38 mln zł zysku rok wcześniej, W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 65 mln zł wobec 35,69 mln zł zysku rok wcześniej.
W marcu 2021 r. prezes Andrzej Przybyło powiedział, że biorąc pod uwagę sytuację finansową to zarząd, zakłada, iż dywidenda będzie nie mniejsza niż rok temu, a jest szansa, że może być większa. Pod koniec ubiegłego roku akcjonariusze Grupy AB zdecydowali o wypłacie 0,44 zł dywidendy na akcję za rok obrotowy 2019/2020.
Zdaniem Ochędzana, kolejne miesiące powinny przynieść dalsze wzrosty sprzedaży, choć pozostaje nadal ryzyko związane z pandemią.
„Weszliśmy na wyższy poziom obrotów i go nadal realizujemy. W całości sprzedaży widzimy, że dynamika jest dodatnia, choć różnie to wygląda na poszczególnych rynkach na których działamy. Będziemy jednak porównywać się do III kw. ub. r., a jest to wysoka baza więc dla nas jest m.in. ważne to, aby powtórzyć te wyniki. Poza tym nadal nie wiemy, co będzie działo się z pandemią, więc to utrudnia nam prognozowanie IV kw. roku kalendarzowego czy I kw. przyszłego roku” – dodał członek zarządu.
Ochędzan zwrócił także uwagę, że pomimo sytuacji na rynku związanej z pandemią Grupie AB udało się zanotować wzrosty sprzedaży także w sieciach franczyzowych w minionym roku obrotowym.
„Nasza sieć franczyzowa w segmencie RTV-AGD Kakto.pl. bardzo dobrze się rozwija, pomimo sytuacji na rynku, jaka miała miejsce w pierwszych miesiącach tego roku. Na koniec czerwca mieliśmy 299 sklepów, często zlokalizowanych w małych miejscowościach. Z kolei w ramach naszej spółki Rekman rozwijamy sieć sprzedaży zabawek Wyspa Skarbów i na koniec czerwca mieliśmy ich już 167 punktów umiejscowiony w całym kraju” – powiedział Ochędzan.
Dodał, że Grupa AB jest także liderem sprzedaży produktów Apple.
„Jeszcze we wrześniu powinny pojawić się w sprzedaży nowe modele smartfonów i już mamy pozytywne sygnały od naszych sprzedawców. Sądzimy, że w IV kwartale produkty te mogą być istotnym motorem sprzedaży w tym segmencie” – powiedział członek zarządu.
Grupa AB jest jednym z największych podmiotów prowadzących działalność dystrybucyjną w branży IT w regionie Środkowej Europy obejmującym Polskę, Czechy i Słowację. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku. W roku obrotowym 2020/2021 (od 1 lipca 2020 do 30 czerwca 2021) miała 13,7 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews