Grupa eSky odnotowała 2,84 mld zł przychodów w I-III kw. 2023 r., co oznacza wzrost o 33% r/r, osiągając historycznie najlepszy wynik w tym okresie roku, podała spółka.
„O jedną trzecią zwiększyła się sprzedaż Grupy eSky w pierwszych trzech kwartałach 2023 r. w porównaniu z analogicznym okresem w 2022, osiągając poziom 2,84 mld zł. To najlepszy historycznie wynik w okresie I-III kw. dla właściciela platformy do rezerwacji podróży. Z kolei zysk EBITDA w tym czasie wzrósł o 3% i wyniósł 73 mln zł. Wolniejsze niż w poprzednich latach tempo wynika ze zwiększonych nakładów inwestycyjnych na marketing, rozwój technologii i zatrudnienie wielu nowych specjalistów” – czytamy w komunikacie.
PARTNER SEKCJI GIEŁDA
Partnerem sekcji giełda portalu inwestycje.pl jest Plantwear, polski producent zegarków i biżuterii, oferujący najwyższej jakości produkty wykonane z naturalnych surowców.
Po dziewięciu miesiącach br. firma odnotowuje 47% wyższy poziom przychodów wyrażonych w Total Transaction Value (TTV) niż przed czterema laty. Zysk operacyjny jest zaś większy o 145% wobec 2019 r., wskazano także.
„Nasze aktualne wyniki finansowe odzwierciedlają znacznie lepszą efektywność działania w porównaniu z okresem sprzed pandemii. Są również dowodem skutecznej realizacji strategii, która przybliża nas do objęcia pozycji platformy pierwszego wyboru do rezerwacji podróży w Europie Środkowo-Wschodniej. Zaspokajamy wszystkie potrzeby podróżnika w jednym miejscu i to podejście przynosi rezultaty. Świadczą o tym zarówno rosnące przychody i zysk operacyjny, jak i nieustannie zwiększająca się baza klientów. Spodziewamy się jednak, że zarówno czwarty kwartał, jak i cały przyszły rok będą trudniejsze dla branży, szczególnie w porównaniu z ostatnimi dwoma latami, kiedy to ludzie 'odreagowywali’ po pandemii, co przełożyło się na zwiększony popyt na podróże. To z kolei spowodowało wzrost cen. Jeśli dodamy do tego możliwe spowolnienie gospodarcze, to wydaje się, że sytuacja w naszej branży w kolejnym roku może być nieco bardziej wymagająca dla wszystkich” – powiedział prezes Grupy eSky Łukasz Habaj, cytowany w komunikacie.
Największe obroty ze sprzedanych produktów i usług firma niezmiennie generuje w Europie. Europa Środkowo-Wschodnia na czele z Polską odpowiadała za 33% sprzedaży Grupy między I a III kw. tego roku, odnotowując wzrost na poziomie 40% r/r. Jednocześnie swoje pozycje spółka umocniła na innych rynkach, przy czym największym tego beneficjentem jest Europa Zachodnia, która w kategoriach sprzedaży urosła r/r o niemal połowę, a sprzedaż w tych krajach wyniosła około 42% łącznej wartości przychodów Grupy w pierwszych trzech kwartałach br. (+3 pkt proc. r/r).
„W tej chwili finalizujemy prace nad planem działań na przyszły rok. Nadal będziemy konsekwentnie rozwijać ofertę pakietów dynamicznych łączącą wiele produktów w jednej rezerwacji. Usługa ta jest dobrze znana na rynkach Europy Zachodniej, jednocześnie zyskując uznanie wśród klientów krajów ościennych. Komponujemy produkty City Break i Wakacje w czasie rzeczywistym, dając klientowi mnogość opcji i pełną dowolność w wyborze lotu, hotelu i innych usług dodatkowych przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa i ochrony konsumenckiej, gdyż oferta ta w całości jest objęta Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym” – dodał Habaj.
Firma buduje swoją przewagę konkurencyjną właśnie na pakietach, ze szczególnym akcentem na Europę Środkowo-Wschodnią, gdzie rozwiązanie jest popularyzowane od kilku lat – w okresie I-III kw. 2023 odnotowała na tym rynku wzrosty ze sprzedaży pakietowanej odpowiednio o 226% i 312% względem 2022 i 2019.
Grupa eSky to traveltech z ofertą tworzącą kompleksowy one stop shop w kategorii podróży i wypoczynku. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach. W maju 2022 r. fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55% udziałów w akcjonariacie eSky.
Źródło: ISBnews