IMS odnotowało 8,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 7,12 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 13,47 mln zł wobec 9,46 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 20,07 mln zł wobec 16,01 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. EBITDA skorygowana o niepieniężny koszt programu motywacyjnego wyniosła 22,8 mln zł
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 67,34 mln zł w 2023 r. wobec 57,33 mln zł rok wcześniej.
„Grupa IMS osiągnęła w 2023 roku przychody ze sprzedaży o 10 mln zł większe niż w roku 2022. Kwota 67,3 mln zł przychodów to rekordowy wynik w 23-letniej historii Spółki i Grupy. EBITDA za 2023 rok wzrosła o 4 mln zł w stosunku do 2022 roku i przekroczyła poziom 20 mln zł, co również jest najlepszym dotychczasowym wynikiem Grupy IMS. Z kolei EBITDA skorygowana o niepieniężny koszt Programu Motywacyjnego IV opartego o akcje IMS S.A. wyniosła 22,8 mln zł. Wpływ na te świetne wyniki ma kilka czynników. Bardzo dobre rezultaty odnotowane zostały we wszystkich segmentach sprzedażowych – każdy z segmentów wzrósł w stosunku do roku 2022” – czytamy w sprawozdaniu zarządu dołączonym do raportu.
Spółka podała, że we wszystkich podstawowych segmentach sprzedaży w 2023 r. Grupa IMS odnotowała znaczące wzrosty przychodów: w abonamentach audio i wideo – wzrost o 10%; w usługach reklamowych – wzrost o 10%; w abonamentach aroma – wzrost o 6%; w systemach Digital Signage – wzrost o 14%.
„W opinii zarządu bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na osiągnięte przez Grupę IMS wyniki miał funkcjonujący w Grupie Program Motywacyjny IV oparty o akcje spółki. Pakiety akcji trafiają do bardzo szerokiego grona managerów, handlowców i wielu innych osób istotnych dla funkcjonowania całej organizacji, stanowiąc świetny bodziec do osiągania ponadprzeciętnych wyników. Warto odnotować, że z trzech dotychczas zrealizowanych programów motywacyjnych opartych o akcje i czwartego będącego w trakcie realizacji (ostatni rok, akcje przyznane za 2023 rok zakończą Program Motywacyjny IV), ok. 70% personelu Grupy IMS stało się właścicielami przydzielonych akcji. W opinii zarządu, tak szeroka dystrybucja akcji do członków zarządów, managerów, pracowników i współpracowników spółek Grupy IMS będzie miała silne działanie motywacyjne także w nadchodzących latach. W związku z tym, zarząd IMS S.A. nie będzie rekomendował radzie nadzorczej ani walnemu zgromadzeniu przyjmowania następnych programów motywacyjnych opartych o akcje spółki w kolejnych latach. Przy braku programów motywacyjnych w kolejnych latach, począwszy od 2024 roku, z rachunku wyników znikną niepieniężne koszty związane z programem akcyjnym. Koszty te za 2023 rok wyniosły blisko 2,8 mln zł” – czytamy dalej.
Kolejnym istotnym czynnikiem mającym wpływ na przychody i zyski Grupy IMS są wyniki osiągnięte przez Closer Music, podano.
„CM osiągnęła w 2023 roku przychody ze sprzedaży ponad 5-krotnie większe niż w roku 2022. Osiągnięte już na tym etapie rozwoju wzrosty sprzedaży oraz wyniki finansowe – EBIT, EBITDA i zysk netto – jednoznacznie udowadniają, jak rentowny jest to projekt i jak olbrzymi ma potencjał. Celem zarządu IMS S.A. oraz zarządu CM jest zbudowanie w możliwie krótkim terminie co najmniej kilkudziesięciokrotnie większej skali przychodów, przede wszystkim na terenie USA i Europy Zachodniej oraz osiąganie finalnie wyższych lub nie mniejszych rentowności niż zaprezentowane w tabeli powyżej. Na dzień publikacji niniejszego sprawozdania, liczba wysokiej jakości utworów w bibliotekach CM wynosi blisko 10 000 sztuk, co pozwala na szeroką komercjalizację kontentu na całym świecie. CM na bieżąco współpracuje i rozlicza się z ZAiKS i ZPAV, a formuła tego rozliczenia ma charakter rosnących z roku na rok abonamentów. Ten wzrost wynika z większego udziału repertuaru CM w playlistach, zwiększania liczby lokalizacji komercyjnych oraz rozszerzania współpracy z ZAiKS na cały świat. Z kolei wobec przedłużających się rozmów ws. współpracy ze STOART, zarząd CM oraz zarząd IMS S.A. dążyć będą albo do podpisania umowy i rozliczenia należnych CM kwot w II kwartale br. albo do skierowania sprawy na drogę sądową” – napisano w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 5,55 mln zł wobec 3,51 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), video marketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).
Źródło: ISBnews