Łączne przychody Grupy BoomBit z gier wyniosły w grudniu 24,76 mln zł (+14,6% m/m) , podała spółka. Łączna liczba pobrań gier w ostatnim miesiącu wyniosła 24,3 mln.
Koszty prowizji platform w grudniu wzrosły do 1,73 mln zł (+30,8% m/m), natomiast wydatki na User Acquisition, które przekładają się na wzrost przychodów były na poziomie 16,04 mln zł (+35,7% m/m). W rezultacie przychody pomniejszone o UA i prowizje platform wyniosły 7 mln zł (-17,3% m/m), podano.
„Za nami bardzo udany rok, który zakończyliśmy mocnym akcentem ustanawiając w grudniu drugi najlepszy w historii wynik pod względem przychodów gier. Specyfika ostatniego miesiąca, sytuacja na rynku reklamy oraz intensywna promocja naszych tytułów przełożyły się na satysfakcjonujące nas rezultaty, a jednocześnie na widoczny wzrost kosztów User Acquisition. Ich udział w przychodach był wyższy, niż średnia dla całego roku, która wynosi niecałe 58%. Ponadto, w grudniu koszty UA dla gier Mid-Core, dla których okres zwrotu jest dłuższy niż w przypadku gier Hyper-Casual, były istotnie wyższe niż w poprzednim miesiącu. Zgodnie z naszą polityką User Acquisition ma zarabiać, co oznacza, że wyższy poziom wydatków na User Acquisition ma przełożyć się na wyższe przychody” – powiedział prezes Marcin Olejarz, cytowany w komunikacie.
„Z perspektywy całego roku jesteśmy zadowoleni z osiągniętych rezultatów i z tego jak rozwija się Grupa BoomBit. Wydaliśmy ponad 20 gier, nad którymi intensywnie pracowały wszystkie trzy obszary działalności, a kolejne tytuły które zamierzamy wydać w 2022 roku zapowiadają się obiecująco” – dodał.
Najpopularniejszymi tytułami w grudniu były: Hunt Royale, Darts Club, Crazy Plane Landing, Car Driving School Simulator oraz Kiss in Public. Za ostatni z wymienionych tytułów odpowiada BoomHits, a dobre wyniki osiągnął także Hyper Knight najnowsza gra wydana w grudniu przez Skyloft, spółkę Joint Venture Grupy BoomBit. Przychody z gier Hyper-Casual, wyniosły 14,3 mln zł i stanowiły 58% wszystkich przychodów. W przygotowaniu są kolejne tytuły tego typu, a zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w pierwszych miesiącach 2022 r. mają także zostać zakończone prace nad nową produkcją Mid-Core, podano także.
Grupa BoomBit w całym 2021 roku wypracowała 240,8 mln zł przychodów z gier (+72,3% r/r), a liczba pobrań wyniosła 237,8 mln. Gry z największymi przychodami w ostatnich 12 miesiącach to Hunt Royale, Slingshot Stunt Driver i Bike Jump.
BoomBit opublikował też „2021 TOP 10” pod względem sprzedaży: Hunt Royale – 42,1 mln zł, Slingshot Stunt Driver – 23,8 mln zł, Bike Jump – 17,1 mln zł, Darts Club – 14,9 mln zł, Make It Fly -13,9 mln zł, Shoe Race – 9,6 mln zł, Base Jump Wing Suit Flying – 8,5 mln zł, SuperHero Race – 7,1 mln zł, Idle Inventor – Factory Tycoon – 6,5 mln zł, Construction Ramp Jumping – 6,2 mln zł.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.
Źródło: ISBnews