LiveChat odnotował 14,34 mln USD skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w II kw. roku obrotowego 2021/2022 (lipiec – wrzesień 2021 r.) i były o 25,9% wyższe od osiągniętych w II kwartale 2020/21 roku finansowego, podała spółka, powołując się na szacunkowe dane.
W analogicznym okresie poprzedniego roku (lipiec – wrzesień 2020) skonsolidowane przychody wyniosły 11,39 mln USD. W okresie kwiecień – czerwiec 2021 r. (I kwartał roku finansowego 2021/22) skonsolidowane przychody wyniosły 13,02 mln USD, podano.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR – Monthly Recurring Revenue) spółki na koniec września 2021 r. wyniosła 4,39 mln USD, co oznacza wzrost o 4,3% w stosunku do stanu na koniec czerwca 2021 i o 21,6% r/r.
„Najważniejsze trendy, które wpłynęły na osiągnięty wynik, to:
– wzrost wskaźnika ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta) głównych produktów grupy. We wrześniu 2021 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 121 USD i było wyższe o ponad 9% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. ARPU ChatBot wyniosło 97,1 USD w ostatnim miesiącu kwartału, co oznacza wzrost o 25,3% w skali roku;
– wzrost liczby klientów produktów grupy. Na koniec II kwartału 2021/22 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 33 909, a ChatBot 2 188;
– przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 10,4% w stosunku do poprzedniego kwartału i o około 77% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku” – czytamy w komunikacie.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews